
Alternatieve campagne: Escape Black Friday
Black Friday 2021 viel dit jaar op vrijdag 26 november 2021. De van oorsprong Amerikaanse traditie is inmiddels helemaal thuis in Europa. In Amerika valt Black Friday altijd op de dag na Thanksgiving Day, de jaarlijkse nationale feestdag, waarbij traditioneel God gedankt wordt voor de oogst. Op deze vierde donderdag in november wordt samen met familie en vrienden lekker gegeten en sport gekeken. Voor Amerikanen ook hét moment om inkopen voor de decembermaand te doen. Bij deze dure aankopen zijn kortingen natuurlijk meer dan welkom. Sinds enkele jaren is de koopgekte van Black Friday overgewaaid naar Europa. Winkels en websites bieden hun producten met forse kortingen aan.
Landal GreenParks pakte Black Friday dit jaar heel anders aan. We gingen dit jaar voor een alternatieve aanpak in Nederland, België en onze DACH-landen: Escape Black Friday. Deze campagne is op 1 november gestart.
Escape Black Friday
De campagne was er juist op gericht om tijdens het Black Friday weekend er op uit te gaan. Samen zijn met de mensen die ertoe doen, buiten en midden in de natuur. Genieten van het gezelschap, de rust, ruimte en natuur in plaats van focus op je computer of telefoon om koopjes te scoren die niet altijd koopjes blijken te zijn. De natuur en duurzaamheid stonden in de campagne centraal, verdeeld over vier thema’s:
- Kind en natuur
- Bike & Hike
- Relax
- Subtropisch
Tijdens de campagne vond op basis van het klikgedrag van onze gasten op onze kanalen (website, e-mail, social ads) interactie plaats. Wanneer iemand bijvoorbeeld klikte op het thema 'subtropisch' uit de nieuwsbrief of een specifieke campagnepagina op de website bezocht, werd dit opgevolgd met gepersonaliseerde advertenties en e-mails om nog relevanter te zijn voor onze gasten.
Landal GreenParks pakte Black Friday dit jaar heel anders aan. We gingen dit jaar voor een alternatieve aanpak in Nederland, België en onze DACH-landen: Escape Black Friday. Deze campagne is op 1 november gestart.
Escape Black Friday
De campagne was er juist op gericht om tijdens het Black Friday weekend er op uit te gaan. Samen zijn met de mensen die ertoe doen, buiten en midden in de natuur. Genieten van het gezelschap, de rust, ruimte en natuur in plaats van focus op je computer of telefoon om koopjes te scoren die niet altijd koopjes blijken te zijn. De natuur en duurzaamheid stonden in de campagne centraal, verdeeld over vier thema’s:
- Kind en natuur
- Bike & Hike
- Relax
- Subtropisch
Tijdens de campagne vond op basis van het klikgedrag van onze gasten op onze kanalen (website, e-mail, social ads) interactie plaats. Wanneer iemand bijvoorbeeld klikte op het thema 'subtropisch' uit de nieuwsbrief of een specifieke campagnepagina op de website bezocht, werd dit opgevolgd met gepersonaliseerde advertenties en e-mails om nog relevanter te zijn voor onze gasten.