Veelgestelde vragen

Algemene informatie
  • Wat is een businessbungalow?

    De businessbungalows bieden vergaderruimte tot 12 personen en zijn daarom uitstekend te gebruiken als locatie voor bijvoorbeeld een MT-meeting of een training.

    Deze bungalows bevinden zich midden in de natuur en zijn door de naastgelegen slaapaccommodaties ideaal voor kleinschalige meerdaagse bijeenkomsten.

    Het concept bestaat uit drie bij elkaar gelegen vrijstaande 6-persoonsbungalows, met elk drie 2-persoons slaapkamers. Daarnaast een vrijstaande 'vergader' bungalow, die dient als gemeenschappelijke ruimte en onder andere voorzien is van een royale eetkeuken.

    Lees alles over de businessbungalow.

  • Op welke parken zijn businessbungalows?

    De unieke businessbungalows zijn te vinden op drie van onze parken. Landal Twenhaarsveld te Holten, Landal Miggelenberg te Hoenderloo en Landal Heideheuvel te Beekbergen. Al deze parken beschikken over meerdere businessbungalows. Klik op onderstaande link voor detailinformatie over deze businessbungalows.

    Voor de beschikbaarheid en het reserveren van de businessbungalow willen wij u vragen om contact met ons op te nemen.

  • Waar kan ik vergaderen?
    Landal Business Line biedt u meerdere vergaderlocaties in Nederland en het buitenland. Voor een overzicht en antwoorden over uw specifieke vragen gaat u naar 'vergaderen'.
  • Zijn meerdaagse vergaderingen mogelijk?

    Ja. Onze parken kenmerken zich door een full-service concept: alles op één park midden in de natuur. U kunt uw vergadering dan ook eenvoudig combineren met een sportief programma, horeca en/of overnachten in onze comfortabele accommodaties. Ook bieden wij verschillende vergaderarrangementen met en zonder overnachting. Deze kunt u inzien op onze arrangementenpagina.

    Neemt u gerust vrijblijvend contact met ons op en we denken graag met u mee om tot een inspirerend meerdaags programma te komen.

  • Zijn dagvergaderingen mogelijk?
    Het is mogelijk om dagvergaderingen te reserveren. Voor de mogelijkheden per park en het plaatsen van een reservering verwijzen wij u naar de receptie van het betreffende park.
Reserveren en voorwaarden
  • Wat kan ik bij mijn reservering bijboeken?

    Bij uw reservering kunt u extra services boeken, zoals een handdoekenpakket per persoon, een ontbijt, diner of een comfortpakket. Zie hier een overzicht van bij te boeken arrangementen.

    Neem voor meer informatie en het reserveren van extra services contact met ons op.

  • Hoeveel accommodaties kan ik reserveren?

    Er geldt geen restrictie in het aantal accommodaties dat u bij ons kunt reserveren. Wel is dit afhankelijk van de beschikbaarheid. Wij kunnen u het aantal accommodaties aanbieden dat op het moment van uw aanvraag beschikbaar is. Voor beschikbaarheid en reserveringen vragen wij u contact op te nemen met ons.

    Ook is het mogelijk om een volledig park te huren. Voor de mogelijkheden van een uitkoop verwijzen wij u naar de eventspagina.

  • Hoe zijn de prijzen opgebouwd?

    De prijzen van de reserveringen bestaan uit een deel huurkosten (huren van de bungalow) en een deel extra’s. Beiden worden berekend inclusief BTW. De prijzen die u ontvangt van Landal Business Line zijn altijd inclusief BTW, tenzij anders aangegeven. Voor het huren van een accommodatie geldt in Nederland het laag-BTW tarief van 6%. Ook de verplichte extra’s hebben dit laagtarief.

    Sommige extra’s die worden aangeslagen tegen het hoog-BTW tarief van 21%. Deze uitsplitsing wordt op uw factuur weergegeven. Voor reserveringen op parken buiten Nederland geldt het BTW tarief van het betreffende land. Ook deze uitsplitsing vindt u terug op uw factuur.

  • Hoe kan ik een offerte aanvragen?

    U kunt op verschillende manieren een offerte aanvragen. Op onze website wordt u deze mogelijkheid geboden door middel van de link ‘vraag offerte aan’. Op deze wijze vraagt u snel en eenvoudig een offerte op.

    Wenst u een offerte en heeft u zeer specifieke wensen, dan vragen wij u om contact met ons op te nemen. Wij nemen graag de tijd om met u uw wensen door te spreken en te kijken wat het best passende aanbod voor uw vraag is.

  • Wat is de prijs als ik één nacht verblijf?
    De prijs voor het huren van een accommodatie bij Landal GreenParks is gebaseerd op de week-, weekend- of midweekprijs van de betreffende periode. In het geval u een nacht wilt boeken, dan geldt de weekend of midweekprijs waarin deze nacht valt. In sommige gevallen geldt hiervoor een uitzondering. Wij zullen u hierover informeren indien dit het geval is.
Aankomst en verblijf
  • Wat zijn de openingstijden van de parkrecepties?

    Voor al uw vragen en het verkrijgen van informatie kunt u terecht bij de parkreceptie. De parkrecepties hebben wisselende openingstijden.

    Voor de openingstijden van de parkrecepties kunt u terecht op onze website. Bij het gewenste park kunt u onder het kopje "goed om te weten" de openingstijden van de receptie terugvinden.

    Daarnaast is er een overzicht met de contactgegevens van onze parken.

  • Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

    Op de dag van aankomst is uw accommodatie vanaf 15.00 uur beschikbaar. In overleg kan er bij uitzondering bekeken worden of eerder inchecken mogelijk is. Het is wel al mogelijk om vanaf 10.00 uur op de dag van aankomst gebruik te maken van de parkfaciliteiten.

    Op de dag van vertrek dient u uw bungalow uiterlijk om 10.30 uur te verlaten en volgens de geldende parkregels op te leveren. In het geval u van de ene bungalow naar de andere gaat verhuizen, gelden dezelfde tijden. Op Hof van Saksen dient u de boerderij uiterlijk om 11.00 uur te verlaten.

    U dient de bungalow waaruit u vertrekt om uiterlijk 10.30 uur te verlaten en kunt inchecken in de nieuwe bungalow vanaf 15.00 uur. In overleg met de parkreceptie kunnen hier uitzonderingen op gemaakt worden.

  • Het lukt mij niet om voor sluitingstijd bij de receptie aan te komen. Wat moet ik doen?
    Wanneer u later aankomt dan sluitingstijd van de parkreceptie, dient u dit vooraf te melden bij de parkreceptie. Zij kunnen dan een afspraak met u maken betreffende het afhalen van de bungalowsleutel. Het telefoonnummer van het park kunt u vinden op de website van het betreffende park. Onder de link 'Adres en routebeschrijving' vindt u de adresgegevens het telefoonnummer van de parkreceptie.
  • Is het ook mogelijk om mijn verblijf te verlengen?

    Afhankelijk van beschikbaarheid is het mogelijk om uw verblijf te verlengen tot een maximale verblijfsduur van 52 aaneengesloten weken.

    Wij vragen u om hiervoor in een zo vroeg mogelijk stadium contact op te nemen met Landal Business Line, tel +31 (0)88 - 205 98 88 (lokaal tarief).

  • Wordt er op de parken een borgsom gevraagd bij aankomst?

    Het park is gerechtigd om een borgsom te vragen van maximaal € 500 per accommodatie. In de meeste gevallen zult u hier van te voren van op de hoogte worden gesteld door het park. Dit staat tevens opgenomen in de Algemene Voorwaarden.

    Wanneer u vooraf wenst te weten of er een borgsom gevraagd wordt, adviseren wij u om contact op te nemen met de parkreceptie. Bekijk de Algemene Voorwaarden.

Betalen en verzekeren
  • Welke betaalmethoden zijn er?
    U ontvangt een factuur voor uw reservering. U kunt de termijn(en) voldoen door deze over te maken op de bankrekening van de Business Line:
    • vanuit Nederland: NL30RABO0142159514
    • vanuit andere landen: IBAN: NL30 RABO 0142 1595 14 – BIC: RABONL2U
  • Wanneer moet ik mijn reservering betalen?
    Wij verzoeken u de reservering te betalen volgens de betalingsvoorwaarden die vermeld staan in het contract. Deze voorwaarden corresponderen met de termijn(en) die staan vermeld op uw factuur. In sommige gevallen verzoeken wij u, gezien het late karakter van de reservering (last minute), de betaling met spoed over te maken. Hierover wordt u in het contract of de e-mailbevestiging geïnformeerd.
  • Wat is het geldende BTW-percentage van mijn reservering?
    Voor het huren van een accommodatie en sommige extra’s geldt in Nederland het BTW-laag tarief van 6%. Voor sommige, meestal luxe, extra’s geldt het BTW-hoog tarief van 21%. Voor parken in het buitenland geldt het BTW tarief dat geldend is in het betreffende land. Wij vermelden het BTW-percentage en het bijbehorende bedrag op de factuur.
  • Kan ik ook een annuleringsverzekering afsluiten?
    Door het ondertekenen van ons contract gaat u akkoord met onze annuleringsvoorwaarden. Deze voorwaarden gelden voor alle reserveringen in het betreffende contract. Het is tevens mogelijk om bij uw reservering een annuleringsverzekering af te sluiten bij Europeesche Verzekeringen. Vraag ons naar de mogelijkheden tijdens het reserveren. De actuele voorwaarden van de Europeesche Verzekeringen kunt u hier vinden.
Wijzigen en annuleren
  • Hoe kan ik mijn reservering wijzigen en of arrangementen bijboeken?
    U kunt uw reservering wijzigen tot 14 dagen voor aankomst. Hiervoor kunt u contact opnemen met de Business Line. Dit geldt zowel voor het wijzigen van de bungalows, de extra’s, het programma en het aantal personen. Afhankelijk van de wijziging is het mogelijk dat er kosten worden doorbelast voor de wijziging. Indien dit het geval is, zullen wij u hierover informeren. In alle gevallen geldt dat het wijzigen van een reservering onder voorbehoud is van beschikbaarheid. Voor het wijzigen van een reservering geldt een uitzondering. Het wijzigen van het aantal bungalows naar minder bungalows wordt gezien als een gedeeltelijke annulering. Hiervoor gelden onze annuleringsvoorwaarden die staan vermeld in uw contract.
  • Hoe kan ik mijn reservering annuleren en welke gevolgen heeft dit?
    U kunt uw reservering annuleren volgens de annuleringsvoorwaarden die staan vermeld in uw contract. In alle gevallen vragen wij u om uw annulering schriftelijk door te geven.
  • Mijn persoonsgegevens kloppen niet in de reservering. Hoe kan ik dit laten aanpassen?
    Indien uw persoonsgegevens niet kloppen willen wij u vriendelijk verzoeken om dit zo snel mogelijk aan ons kenbaar te maken, zodat wij dit kunnen wijzigen in uw reservering, offerte of prijsvoorstel. U kunt ons hierover informeren via het Contact Center, email, fax of post.