Belangrijke informatie

Speciale corona omboek flexibiliteit
Gratis omboeken tot 1 dag voor aankomst in geval van een:
  • gesloten grens
  • negatief reisadvies
  • quarantaineplicht bij aan- en/of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies
Bekijk de boekingsvoorwaarden

Veelgestelde vragen

Verblijf boeken
  • Kan ik nog een verblijf boeken?

    Jazeker, op onze website of via het callcenter kunt u direct uw vakantie boeken.

    Met inachtneming van de RIVM richtlijnen bieden we faciliteiten en activiteiten aan op de Nederlandse parken, in een aangepaste vorm. Op de parken hebben we een Fun & Entertainment pick-up point gecreëerd. Hier regelt u inschrijvingen en betalingen voor activiteiten en faciliteiten en kunt u knutsel-, sport-, en spelmateriaal aanschaffen om in en rond uw bungalow te gebruiken. Bollo's huisje is ook weer te bewonderen.

     
    Niet alle faciliteiten en activiteiten kunnen op dit moment worden geopend. Kijk op onze pagina met maatregelen voor de laatste updates. Wel bieden we een aangepast activiteitenprogramma waarin de ontmoetingen met Bollo niet zullen ontbreken.

  • Kan ik nog alle accommodaties boeken?

    Nederland
    Een gezelschap mag bestaan uit maximaal 4 personen (exclusief kinderen t/m 12 jaar), tenzij het bestaat uit een huishouden. Het is dus ook niet mogelijk om met meer dan 4 personen (m.u.v. eigen huishouding) een vakantiewoning te huren. Houdt de site van de Rijksoverheid in de gaten voor alle maatregelen die getroffen zijn voor vakantie in eigen land. Heeft u een verblijf met aankomst tot en met 30 november en komt u met meer dan 4 personen? Dan kunt u omboeken of een voucher aanvragen

    België
    Er geldt een maximum van 3 personen in de sociale bubbel (per gezin). Dit wil zeggen dat u naast uw gezin met 3 andere mensen een accommodatie kan boeken.
     
    Duitsland
    Maximaal 10 personen per accommodatie. Het maximaal aantal mensen per bungalow kan verschillen per regio. Dit kunt u vinden in de park specifieke informatie in het boekingsproces

    Oostenrijk
    In Oostenrijk geldt geen maximum aan het aantal personen per bungalow. 

    Onder het kopje Situatie per land op deze pagina vindt u meer informatie over de parken.

  • Kan ik met meerdere gezinnen in een vakantiehuis in Nederland?

    Een gezelschap mag bestaan uit maximaal 4 personen (exclusief kinderen t/m 12 jaar), tenzij het bestaat uit een huishouden. Het is dus ook niet mogelijk om met meer dan 4 personen (m.u.v. eigen huishouding) een vakantiewoning te huren. Houd de site van de Rijksoverheid in de gaten voor alle maatregelen die getroffen zijn voor een vakantie in eigen land. Heeft u een verblijf met aankomst in de komende twee weken? Dan kunt u omboeken (door te bellen naar 0900 - 8842) of een voucher aanvragen.

  • Als ik nu een verblijf boek, kan ik dan wachten met betalen totdat ik zeker weet dat mijn verblijf doorgaat?

    Als u een verblijf boekt, vragen wij u direct een aanbetaling te doen. Het restbedrag dient u uiterlijk 8 weken voor uw aankomstdatum te voldoen. Dit is niet gewijzigd. U kunt uw betalingen zelf in orde maken via MijnLandal, ook als u met de recreatie-voucher wilt betalen. Een overzicht van alle betaalmogelijkheden vindt u hier.

Parkinformatie algemeen
  • Zijn mondkapjes verplicht bij een bezoek aan een van de vakantieparken?

    Nederland
    Op de parken in Nederland is het niet verplicht om mondkapjes te dragen. Wel verzoeken wij onze gasten dringend om op onze parken in Nederland een mondkapje te dragen in alle publieke binnenruimtes. Wij zullen gasten niet weigeren wanneer zij ervoor kiezen om dit niet te doen.

    Gaat u naar de Waddeneilanden? Zorg dan dat u een mondkapje op doet op de boot. De veerboot naar de Waddeneilanden wordt ook gezien als openbaar vervoer.

    België
    Er geldt een mondmaskerplicht in alle openbare ruimtes, op alle Belgische parken voor iedereen vanaf 12 jaar. U hoeft uw mondmasker niet te dragen tijdens het zwemmen en aan tafel in het restaurant of terras. Plaatselijk kunnen strengere regels gelden als: mondkapje verplicht in drukke winkelstraten. 

    Duitsland
    Op de parken in Duitsland is een mondkapje verplicht in alle openbare gelegenheden op zowel parken als buiten de parken.

    Oostenrijk
    Het dragen van een mondkapje is verplicht in alle restaurants/ horecagelegenheden, winkels, banken, openbaar vervoer, taxi's, stoeltjesliften en alle medische instellingen.Tevens bij bijeenkomsten en diensten en waarbij 1 meter afstand niet realiseerbaar is. Dit geldt niet voor kinderen onder de 7 jaar en personen met bepaalde ziektes.

    Denemarken
    Het dragen van een mondkapje is niet verplicht. Deze zijn alleen verplicht op het vliegveld. 

    Groot-Britannië
    Mondkapjes zijn verplicht in het openbaar vervoer, supermarkten, winkels en ziekenhuizen. Ook wordt het aanbevolen op plekken waar het niet mogelijk is om afstand te houden. 

    Tsjechië
    In Tsjechië zijn mondkapjes alleen verplicht in de metro (niet in tram, bus en trein).

  • Zijn de parken geopend?

    Alle vakantieparken en campings in Nederland zijn weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De gezondheid van onze gasten en werknemers blijft voorop staan. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en de lokale autoriteiten in andere landen.

    Onder het kopje Situatie per land op deze pagina vind u meer informatie voor de parken over de grens.

  • Zijn de restaurants op de Nederlandse parken geopend?

    Helaas hebben wij in navolging van de maatregelen vanuit de overheid alle restaurants op onze Nederlandse parken moeten sluiten. Wel kunt u nog steeds genieten van een heerlijke take-away maaltijd vanuit onze parkkeukens, bij u in de bungalow. Verder zijn de faciliteiten als indoorspeeltuinen en het zwembad nog steeds geopend. Kijk op de maatregelen pagina voor alle informatie.

  • Zijn de parken open voor dagrecreatie?

    Helaas is dagrecreatie nog niet mogelijk. U kunt wel een boeking maken en zo komen genieten van alle faciliteiten en activiteiten op onze parken.

  • Welke faciliteiten op parken zijn open?

    Met inachtneming van de RIVM richtlijnen bieden we faciliteiten en activiteiten aan op de Nederlandse parken, in een aangepaste vorm. Op de parken hebben we een Fun & Entertainment pick-up point gecreëerd. Hier regelt u inschrijvingen en betalingen voor activiteiten en faciliteiten en kunt u knutsel-, sport-, en spelmateriaal aanschaffen om in en rond uw bungalow te gebruiken. Bollo's huisje is ook weer te bewonderen.

    Niet alle faciliteiten en activiteiten kunnen op dit moment worden geopend. Kijk op www.landal.nl/maatregelen voor de laatste updates.

  • Zijn de zwembaden geopend?

    Op dit moment zijn alle zwembaden geopend. Houd hierbij rekening dat er wel restricties gelden. Uw bezoek aan het zwembad kan vaak worden gereserveerd via de Landal GreenParks App, daarnaast kan dit bij de receptie bij u op het park. De volgende punten kunnen per park en land verschillen:
    - het aantal keer dat u per verblijf het zwembad kan bezoeken
    - de duur van uw bezoek aan het zwembad

    Voor informatie over het zwemmen algemeen, kijk dan op onze maatregelen pagina.
    Voor informatie over zwemmen op het park van uw bezoek, kijk dan op de specifieke parkpagina. 

  • Zijn de campings open?

    Alle campings in Nederland zijn geopend! Alle campings in Duitsland zijn gesloten t/m 20 december 2020. 
    Bekijk onze campings midden in de natuur! 

  • Waarom verschillen de maatregelen op de parken?

    Elk park van Landal GreenParks is uniek, ook het aanbod van onze faciliteiten en de ligging is per park verschillend. We wegen daarom per land en per park zorgvuldig af welke maatregelen we nemen.

Situatie en maatregelen per land
  • Hoe is de situatie in Nederland?

    Alle parken in Nederland zijn geopend. U bent van harte welkom op een van onze parken.

    Met inachtneming van de RIVM richtlijnen bieden we faciliteiten en activiteiten aan op de Nederlandse parken, in een aangepaste vorm. Op de parken hebben we een Fun & Entertainment pick-up point gecreëerd. Hier regelt u inschrijvingen en betalingen voor activiteiten en faciliteiten en kunt u knutsel-, sport-, en spelmateriaal aanschaffen om in en rond uw bungalow te gebruiken. Bollo's huisje is ook weer te bewonderen. 

    Kijk op onze maatregelen pagina voor de laatste updates en eventuele reisrestricties. Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we u naar onze Zorgeloos boeken pagina.

  • Hoe is de situatie in Duitsland?

    In verband met strenge maatregelen in Duitsland zijn onze Duitse vakantieparken helaas gesloten van 2 t/m 20 december 2020.

    Dit omvat de volgende vakantieparken: Landal Mont Royal, Sonnenberg, Eifeler Tor, Wirfttal, Warsberg, Hochwald, Travemünde, Winterberg, Dwergter Sand, Salztal Paradies en Ferienpark Marissa. 

    Deze maatregelen gelden t/m 20 december 2020. De Landal vakantiehuizen of appartementen zijn vanaf januari weer te boeken voor een verblijf en zijn de ideale accommodatie voor een ontspannen vakantie met een veilig gevoel. We kijken er naar uit om u binnenkort te verwelkomen op een van onze vakantieparken.

  • Hoe is de situatie in België?

    In verband met strenge maatregelen in België zijn onze Belgische vakantieparken helaas gesloten van 3 november t/m 13 december 2020. De hoogste prioriteit is de gezondheid van onze gasten en medewerkers. We volgen de ontwikkelen van de federale overheid op de voet en hopen u binnenkort weer te mogen verwelkomen op een van onze vakantieparken.

  • Hoe is de situatie in Denemarken?

    De grens naar Denemarken is is in de nacht van vrijdag 18 september op zaterdag 19 september 2020 gesloten voor gasten vanuit Nederland. Dit geldt ten minste tot 8 oktober 2020. Reist u vanuit België? Dan geldt helaas dat de grens gesloten is. De Deense regering heeft in het kader van maatregelen tegen de verspreiding van het Coronavirus besloten de landsgrenzen per 15 augustus 2020 00:00 te sluiten voor reizigers vanuit België. 

    Alle vakantieparken in Denemarken zijn met de nodige aanpassingen weer open. Wij nemen gepaste maatregelen om u een onbezorgd verblijf te bieden. Met de aanpassingen die wij op onze parken hebben doorgevoerd zal uw vakantie bij Landal GreenParks er iets anders uit zien dan u gewend bent.

    Kijk op onze maatregelen pagina voor alle genomen maatregelen op onze vakantieparken. Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we u naar onze Zorgeloos boeken pagina.

  • Hoe is de situatie in Oostenrijk?

    In verband met strenge maatregelen in Oostenrijk zijn onze Oostenrijkse vakantieparken helaas gesloten van 3 november t/m 6 december 2020. 

    De sluiting geldt voor de volgende vakantieparken: Landal Brandnertal, Landal Rehrenberg, Landal Katschberg, Landal Hochmontafon, Landal Bad Kleinkirchheim, Landal Resort Maria Alm en Landal Chalet Matin. 

    Deze maatregelen gelden tot eind november. De Landal vakantiehuizen of appartementen zijn vanaf december weer te boeken voor een verblijf en zijn de ideale accommodatie voor een ontspannen vakantie met een veilig gevoel. We kijken er naar uit om u binnenkort te verwelkomen op een van onze vakantieparken.

  • Hoe is de situatie in Zwitserland?

    Alle vakantieparken in Zwitserland zijn met de nodige aanpassingen weer open. Wij nemen gepaste maatregelen om u een onbezorgd verblijf te bieden. Met de aanpassingen die wij op onze parken hebben doorgevoerd zal uw vakantie bij Landal GreenParks er iets anders uit zien dan u gewend bent.

    Kijk op onze maatregelen pagina voor alle genomen maatregelen op onze vakantieparken. Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we u naar onze Zorgeloos boeken pagina.

  • Hoe is de situatie in Tsjechië?

    Ons vakantiepark Landal Marina Lipno kan weer geboekt worden voor aankomsten vanaf 13 December 2020.

  • Hoe is de situatie in Hongarije?

    De Hongaarse regering heeft besloten dat buitenlandse reizigers vanaf 1 september 2020 Hongarije alleen in gerechtvaardigde uitzonderlijke gevallen of om gerechtvaardigde redenen binnen mogen. Hoe lang de grenssluiting zal duren, is nog niet bekend. Raadpleeg de website van de Hongaarse overheid voor de laatste toegangsregels voor uw land van herkomst.

  • Hoe is de situatie in Groot Brittannië?

    Alle vakantieparken in Groot Brittannië zijn met de nodige aanpassingen weer open. Wij nemen gepaste maatregelen om u een onbezorgd verblijf te bieden. Met de aanpassingen die wij op onze parken hebben doorgevoerd zal uw vakantie bij Landal GreenParks er iets anders uit zien dan u gewend bent.

    Kijk op onze maatregelen pagina voor alle genomen maatregelen op onze vakantieparken. Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we u naar onze Zorgeloos boeken pagina.

Omboeken en annuleren
  • Wat moet ik doen als ik wil omboeken?

    U kunt hiervoor contact opnemen met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Kijk voor de mogelijkheden rondom omboeken in de Algemene Voorwaarden die voor u van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop u uw boeking heeft gemaakt. Heeft u van ons een recreatie-voucher ontvangen? Kijk op onze pagina over de voucher hoe u deze kunt inwisselen.

  • Ik heb een vakantie geboekt naar het buitenland in de periode tot half januari, wat nu?

    In de persconferentie van dinsdag 3 november 2020, is er een negatief reisadvies tot half januari aangekondigd om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Dit betekent dat er niet naar het buitenland gereisd mag worden, tenzij strikt noodzakelijk. Vakantie is geen noodzakelijke reis.

    Indien u een verblijf heeft geboekt met aankomst tot midden januari kunt u een recreatievoucher aanvragen

  • Kan ik mijn verblijf verplaatsen naar een andere datum?

    In veel gevallen kunt u uw verblijf verplaatsen naar een andere datum. U kunt hiervoor contact opnemen met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Kijk voor de mogelijkheden rondom omboeken in de Algemene Voorwaarden die voor u van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop u uw boeking heeft gemaakt.

  • Kan ik mijn reservering annuleren?

    Ja, dat is mogelijk. Geef uw annulering eenvoudig online door via dit formulier. Vul de gegevens in van de boeking en we verwerken dit zo snel mogelijk voor u. Daarnaast kunt u telefonisch contact opnemen met het Contact Center via 0900-8842 (gebruikelijke belkosten).

    We informeren u graag over onze annuleringsvoorwaarden:
    - Annuleert u binnen 14 dagen na het maken van de boeking en is de aankomstdatum niet binnen 28 dagen? Dan ontvangt u 100% van uw reissom terug.
    - Annuleert u na 14 dagen na het maken van de boeking en is de aankomstdatum niet binnen 28 dagen? Dan ontvangt u 70% terug van uw reissom.
    - Annuleert u na 14 dagen na het maken van de boeking en is uw aankomstdatum binnen 28 dagen? Helaas kunnen wij de reissom van uw reservering niet terugstorten.

    Let op: door te annuleren vraagt u géén recreatie-voucher aan: u ontvangt een recreatie-voucher als u een verblijf heeft geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoeft u zelf niets voor te doen, u ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher.

    Uitzonderingen
    - Bovenstaande voorwaarden gelden niet als u een verblijf heeft geboekt met een Hema-voucher. Neem in dat geval telefonisch contact op met het Contact Center.
    - Wilt u een zakelijke reservering via Landal Business Line annuleren? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling Landal Business Line.
    - Boekingen gemaakt met Air Miles kunt u wel annuleren door het formulier in te vullen. Helaas is het in dat geval niet mogelijk om uw Air Miles-punten terug te ontvangen.

  • Als ik mijn verblijf omboek naar een latere periode en dit komt duurder uit, betaal ik dan een meerprijs?

    Is het verblijf in een latere periode duurder, dan betaalt u het verschil bij.

  • Als ik mijn verblijf nu omboek en ik wil later nogmaals wijzigen, kan dat?

    U kunt uw verblijf tot 28 dagen voor uw aankomstdatum wijzigen.

  • Zijn er speciale boekingsvoorwaarden rondom corona?

    De maatregelen rondom het corona virus brengen Landal GreenParks in uitdagende omstandigheden. Daarom hebben we tijdelijk een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Bekijk de boekingsvoorwaarden die voor u van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop u uw boeking heeft gemaakt.

  • Ik heb via Landal GreenParks een annuleringsverzekering afgesloten bij Europ Assistance. Wat zijn mijn rechten als ik mijn verblijf wil annuleren?

    Op de website van Europ Assistance vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over de annuleringsverzekering. Hier kunt u lezen wanneer u aanspraak kunt maken op uw annuleringsverzekering en hoe u een claim kunt indienen. Kunt u hier het antwoord op uw vragen niet vinden, dan vragen wij u direct contact op te nemen met Europ Assistance.

  • Ik heb geboekt via een reisbureau. Kan ik ook omboeken?

    Als u uw boeking heeft gemaakt via een reisbureau kunt u ook omboeken naar een andere periode en/of een ander park. Voor meer informatie vragen wij u contact op te nemen met het reisbureau waar u heeft geboekt.

Recreatie-voucher
  • Wat is een recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher is een online betaalmiddel waarmee u een nieuwe boeking kunt maken indien uw verblijf op een van onze parken niet door kan gaan omdat het park gesloten is.

    Deze branchebrede overeengekomen voucher is geïntroduceerd vanwege de uitzonderlijke en onvoorziene situatie die het gevolg is van de verspreiding van het coronavirus. Deze regeling is tot stand gekomen in overleg met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken.

    De recreatie-voucher kunt u tot één jaar na uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking. U kunt hierbij een keuze maken uit alle verblijven die op dat moment worden aangeboden op onze website.

    Heeft u aan het einde van de geldigheidsduur van de voucher deze nog niet of niet volledig gebruikt, dan betalen wij het resterende bedrag aan u terug.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Hoe werkt de recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher kunt u inwisselen als een online betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. Hoe u deze recreatie-voucher precies kunt gebruiken, leest u in de e-mail waarmee u de recreatie-voucher ontvangt. Het is niet mogelijk om uw recreatie-voucher online te verzilveren voor een combinatiereservering bestaande uit meerdere bungalows. U kunt in dit geval bellen met ons Contact Center voor het inwisselen van uw recreatie-voucher.

  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher?

    U ontvangt een recreatie-voucher als u een verblijf heeft geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoeft u zelf niets voor te doen, u ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher.

Overige
Heeft u nog vragen?