Antwoord op uw vragen

Geleidelijk openen steeds meer vakantieparken en campings. In Nederland zijn op 15 mei vrijwel alle parken weer open. We zijn verheugd over de aangekondigde versoepelingen en we zien er naar uit om gasten weer een onbezorgde vakantie te kunnen bieden. Een veilig verblijf voor iedereen is onze hoogste prioriteit. Wij begrijpen dat u hierover mogelijk vragen heeft.
Op deze pagina hebben we de antwoorden op de meest gestelde vragen voor u verzameld. Als het gaat om de laatste informatie over onze parken en faciliteiten, willen we u dan ook vragen om onze website in de gaten te houden en geen contact op te nemen met ons Contact Center. We zullen onze website blijvend updaten op de laatste informatie. 
Recent gewijzigd
  • Wat moet ik doen als ik wil omboeken?

    U kunt hiervoor contact opnemen met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Kijk voor de mogelijkheden rondom omboeken in de Algemene Voorwaarden die voor u van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop u uw boeking heeft gemaakt. Heeft u van ons een recreatie-voucher ontvangen? Kijk op onze pagina over de voucher hoe u deze kunt inwisselen.

  • Kan ik mijn verblijf bij jullie annuleren?

    Binnen 14 dagen na het maken van de reservering, kunt u kosteloos uw verblijf annuleren mits u meer dan 28 dagen voor aanvang van uw verblijf annuleert. Heeft u uw boeking al langer geleden gemaakt of is uw verblijf gepland binnen 28 dagen dan verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden die voor u van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop u uw boeking heeft gemaakt.

  • Wat is een recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher is een online betaalmiddel waarmee u een nieuwe boeking kunt maken indien uw verblijf op een van onze parken niet door kan gaan omdat het park gesloten is.

    Deze branchebrede overeengekomen voucher is geïntroduceerd vanwege de uitzonderlijke en onvoorziene situatie die het gevolg is van de verspreiding van het coronavirus. Deze regeling is tot stand gekomen in overleg met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken.

    De recreatie-voucher kunt u tot één jaar na uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking. U kunt hierbij een keuze maken uit alle verblijven die op dat moment worden aangeboden op onze website.

    Heeft u aan het einde van de geldigheidsduur van de voucher deze nog niet of niet volledig gebruikt, dan betalen wij het resterende bedrag aan u terug.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher?

    U ontvangt een recreatie-voucher als u een verblijf heeft geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoeft u zelf niets voor te doen, u ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher.

  • Ik heb alleen mijn eerste termijn betaald. Wat gebeurt er met mijn tweede termijnbetaling als mijn boeking wordt geannuleerd?

    Indien het park gesloten is op uw aankomstdatum wordt uw tweede termijnbetaling geannuleerd. U ontvangt een recreatie-voucher ter waarde van het reeds betaalde bedrag.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in België?

    In navolging van de maatregelen van de Belgische autoriteiten tegen de verspreiding van het coronavirus hebben we moeten besluiten om al onze parken in België per 18 maart 2020 te sluiten.

    De parken Landal Mooi Zutendaal, Village L'eau d'Heure en Village Les Gottales zijn gesloten tot tenminste 7 juni 2020.

    Heeft u uw boeking gemaakt vóór 1 juni, dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds betaald heeft. U kunt daarna zelf beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Heeft u uw boeking gemaakt na 1 juni, kijk dan voor de mogelijkheden rondom omboeken en annuleren in de algemene voorwaarden die voor u van toepassing zijn.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op één van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Oostenrijk?

    In navolging van de maatregelen van de Oostenrijkse autoriteiten tegen de verspreiding van het coronavirus hebben we moeten besluiten om al onze parken in Oostenrijk te sluiten. De verwachtte openingsdata zijn als volgt:
    - 30 mei 2020: Landal Bad Kleinkirchheim
    - 13 juni 2020: Landal Katchberg
    - 15 juni 2020: Landal Brandnertal, Chalet Matin, Hochmontafon, Resort Maria Alm en Rehrenberg.

    Is het park gesloten op de dag dat u aan zou komen dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds heeft betaald. U kunt daarna zelf beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Heeft u uw boeking gemaakt na 1 juni, kijk dan voor de mogelijkheden rondom omboeken en annuleren in de algemene voorwaarden die voor u van toepassing zijn.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op één van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Duitsland?

    Alle vakantieparken en campings in Duitsland gaan geleidelijk weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de Corona maatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De meeste Duitse parken zijn weer geopend. Echter geld er nog een negatief reisadvies tot 15 juni 2020.
     
    Campings
    De campings op de parken Landal Warsberg en Wirfttal zijn tot 10 juni 2020 alleen open voor campers en caravans die volledig zelfvoorzienend zijn. Na 10 juni 2020 hopen wij weer alle gasten te kunnen verwelkomen. Ook hier geldt dat er voor niet Duitse gasten een negatief reisadvies is tot en met 24 mei 2020.  De camping op Landal Sonnenberg is momenteel nog gesloten.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Hongarije?

    In navolging van de maatregelen van de Hongaarse autoriteiten tegen de verspreiding van het coronavirus hebben we moeten besluiten om ons park Landal Residence Duna per direct te sluiten tot ten minste 2 juni 2020.

    Heeft u al een boeking gemaakt en is uw verblijf gepland vóór 2 juni 2020? Dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds heeft betaald. U kunt daarna zelf beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Heeft u uw boeking gemaakt na 1 juni, kijk dan voor de mogelijkheden rondom omboeken en annuleren in de algemene voorwaarden die voor u van toepassing zijn.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op een van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

Omboeken en annuleren
Recreatie-voucher
  • Wat is een recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher is een online betaalmiddel waarmee u een nieuwe boeking kunt maken indien uw verblijf op een van onze parken niet door kan gaan omdat het park gesloten is.

    Deze branchebrede overeengekomen voucher is geïntroduceerd vanwege de uitzonderlijke en onvoorziene situatie die het gevolg is van de verspreiding van het coronavirus. Deze regeling is tot stand gekomen in overleg met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken.

    De recreatie-voucher kunt u tot één jaar na uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking. U kunt hierbij een keuze maken uit alle verblijven die op dat moment worden aangeboden op onze website.

    Heeft u aan het einde van de geldigheidsduur van de voucher deze nog niet of niet volledig gebruikt, dan betalen wij het resterende bedrag aan u terug.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Hoe werkt de recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher kunt u inwisselen als een online betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. Hoe u deze recreatie-voucher precies kunt gebruiken, leest u in de e-mail waarmee u de recreatie-voucher ontvangt. Het is niet mogelijk om uw recreatie-voucher online te verzilveren voor een combinatiereservering bestaande uit meerdere bungalows. U kunt in dit geval bellen met ons Contact Center voor het inwisselen van uw recreatie-voucher.

  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher?

    U ontvangt een recreatie-voucher als u een verblijf heeft geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoeft u zelf niets voor te doen, u ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher.

  • Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?

    De recreatie-voucher kunt u tot één jaar na het moment van uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. U kunt uit alle parken kiezen en voor alle verblijven die op dat moment boekbaar zijn op de website.

    Heeft u aan het einde van de geldigheidsduur van de recreatie-voucher deze nog niet of niet volledig gebruikt, dan betalen wij het resterende bedrag aan u terug.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in één keer besteden?

    Nee, u kunt zelf bepalen hoe u de waarde van de recreatie-voucher wilt besteden. Wanneer u een nieuwe boeking maakt voor een lager bedrag dan de waarde van de recreatie-voucher, dan blijft het restant op de recreatie-voucher staan. We adviseren u daarom om de recreatie-voucher goed te bewaren. Let er wel op dat u de recreatie-voucher tot maximaal één jaar na uitgifte kunt inwisselen voor een nieuwe boeking. Heeft u na 1 jaar nog niet de volledige waarde van uw recreatie-voucher gebruikt, dan betalen we het restant aan u terug.

  • Kan ik met een HEMA boeking ook omboeken of een recreatie-voucher ontvangen?

    Als deelnemer aan de HEMA actie kunt u uw verblijf bij ons omboeken naar een andere periode en/of een ander park. Meer informatie hierover vindt u op onze HEMA actie site: www.landal.nl/hema. We kunnen u helaas geen recreatie-voucher aanbieden.

  • Ik heb mijn boeking betaald via Air Miles, kan ik ook omboeken of een recreatie-voucher ontvangen?

    Als u uw boeking heeft betaald met Air Miles dan kunt u uw verblijf bij ons omboeken naar een andere periode in 2020. Neemt u hiervoor contact op met ons Contact Center.

  • Ik heb nog steeds geen recreatie-voucher ontvangen, wat nu?

    We streven ernaar om 7 dagen na ontvangst van uw annuleringsmail de recreatie-voucher via e-mail toe te sturen. Vanwege de enorme drukte kan dit echter een week langer duren. Alvast bedankt voor uw begrip.

  • Welke waarde heeft de recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher heeft de waarde van de reissom die u reeds heeft betaald.

  • Ik heb geboekt via een reisbureau. Kan ik ook een recreatie-voucher ontvangen?

    Als u uw boeking heeft gemaakt via een reisbureau gelden er aangepaste voorwaarden voor de recreatie-voucher. Voor meer informatie vragen wij u contact op te nemen met het reisbureau waar u heeft geboekt.

  • Ik heb alleen mijn eerste termijn betaald. Wat gebeurt er met mijn tweede termijnbetaling als mijn boeking wordt geannuleerd?

    Indien het park gesloten is op uw aankomstdatum wordt uw tweede termijnbetaling geannuleerd. U ontvangt een recreatie-voucher ter waarde van het reeds betaalde bedrag.

Parkinformatie algemeen
  • Zijn de parken geopend?

    Alle vakantieparken en campings in Nederland zijn weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De gezondheid van onze gasten en werknemers blijft voorop staan. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en de lokale autoriteiten in andere landen.

    Onder het kopje Situatie per land op deze pagina vind u meer informatie voor de parken over de grens.

  • Zijn de parken open voor dagrecreatie?

    We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden. De verwachting is dat op de Nederlandse parken per 15 mei veel faciliteiten weer gebruikt kunnen worden. De winkels, fietsverhuur, afhaalmaaltijden en zelfs de zwembaden en zwemwaters zullen volgens de richtlijnen weer open gesteld worden voor onze gasten.

    De gezondheid van onze gasten en werknemers blijft voorop staan. Dagrecreatie is alleen mogelijk als hiervoor voldoende ruimte overblijft, dat zal de komende periode uitwijzen. Totdat hier meer zicht op is is dagrecreatie op alle parken niet mogelijk.

  • Welke faciliteiten op parken zijn open?

    Met inachtneming van de RIVM richtlijnen bieden we faciliteiten en activiteiten aan op de Nederlandse parken, in een aangepaste vorm. Op de parken hebben we een Fun & Entertainment pick-up point gecreëerd. Hier regelt u inschrijvingen en betalingen voor activiteiten en faciliteiten en kunt u knutsel-, sport-, en spelmateriaal aanschaffen om in en rond uw bungalow te gebruiken. Bollo's huisje is ook weer te bewonderen.

    Niet alle faciliteiten en activiteiten kunnen op dit moment worden geopend. Kijk op www.landal.nl/maatregelen voor de laatste updates.

  • Zijn de campings open?

    Nederland
    Alle campings in Nederland gaan op 20 mei weer open voor caravans en campers die volledig zelfvoorzienend zijn. De verwachting is dat de sanitairgebouwen op de campings per 1 juli weer open mogen, zodat we ook overige gasten weer kunnen verwelkomen. We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De safaritenten op Landal Coldenhove blijven op dit moment nog dicht.

    Duitsland
    De campings op de parken Landal Warsberg en Wirfttal tot 10 juni alleen voor campers en caravans die volledig zelfvoorzienend zijn. Ook hier geldt dat er voor niet Duitse gasten een negatief reisadvies is tot en met 24 mei 2020. Vanaf 10 juni hopen wij alle campinggasten weer te kunnen verwelkomen. 

    De camping op Landal Sonnenberg blijf tot minstens 10 juni 2020 gesloten.

  • Waarom gaan sommige parken dicht en blijven andere parken open?

    Elk park van Landal GreenParks is uniek, ook het aanbod van onze faciliteiten en de ligging is per park verschillend. We wegen daarom per land en per park zorgvuldig af welke maatregelen we nemen.

Situatie in Nederland
  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Nederland?

    Alle parken in Nederland zijn weer geopend. U bent van harte welkom op een van onze parken.

    Met inachtneming van de RIVM richtlijnen bieden we faciliteiten en activiteiten aan op de Nederlandse parken, in een aangepaste vorm. Op de parken hebben we een Fun & Entertainment pick-up point gecreëerd. Hier regelt u inschrijvingen en betalingen voor activiteiten en faciliteiten en kunt u knutsel-, sport-, en spelmateriaal aanschaffen om in en rond uw bungalow te gebruiken. Bollo's huisje is ook weer te bewonderen.

    Niet alle faciliteiten en activiteiten kunnen op dit moment worden geopend. Kijk op onze maatregelen pagina voor de laatste updates.

  • Welke parken zijn op dit moment in Nederland geopend?

    Al onze parken in Nederland zijn open. U bent van harte welkom op een van onze parken. Wij doen er alles aan om, volgens richtlijnen vanuit het RIVM, u een fijn verblijf te bieden.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Zeeland?

    Door de lokale autoriteiten in Zeeland is bepaald dat bungalowparken in deze regio een beperkt aantal gasten mogen ontvangen in de komende periode:

    - Tot en met 14 mei is dit 15%
    - Vanaf 15 mei tot en met 28 mei is dit 50%
    - Vanaf 29 mei tot en met 30 juni is dit 75%
    - Vanaf 1 juli zal dit 100% zijn.

    Deze maatregel kan gevolgen hebben voor bestaande reserveringen op onze parken in Zeeland, mocht dit gevolgen hebben voor uw reservering dan nemen wij tijdig contact met u op. Nieuwe reserveringen voor deze parken kunnen alleen gedaan worden zolang de maximale bezetting nog niet is overschreven.

  • Wat is op dit moment de situatie voor Resort Hof van Saksen?

    Hof van Saksen heeft haar deuren weer geopend om gasten te ontvangen. Op het resort worden de richtlijnen van het RIVM gehanteerd. Ook voor het gebruik van de faciliteiten en het meedoen aan activiteiten worden deze richtlijnen gevolgd. Meer informatie hierover vindt u op deze pagina. Uiteraard helpen de medewerkers van Hof van Saksen u graag om op een onbezorgde manier buitengewoon te genieten. En zien wij ernaar uit u binnenkort op het resort te mogen verwelkomen!

  • Wat is op dit moment de situatie voor de parken in Zuid-Holland

    Door de lokale autoriteiten in Zuid-Holland is bepaald dat bungalowparken Landal Beach Villa's Hoek van Holland en Landal Strand Resort Ouddorp Duin in deze regio een beperkt aantal gasten mogen ontvangen in de komende periode:

    - Vanaf 15 mei tot en met 21 mei is dit 25%
    - Vanaf 22 mei tot en met 28 mei is dit 50%
    - Vanaf 29 mei tot en met 30 juni is dit 75%
    - Vanaf 1 juli zal dit 100% zijn.

    Deze maatregel kan gevolgen hebben voor bestaande reserveringen op deze parken, mocht dit gevolgen hebben voor uw reservering dan nemen wij tijdig contact met u op. Nieuwe reserveringen voor deze parken kunnen alleen gedaan worden zolang de maximale bezetting nog niet is overschreven.

Situatie in de andere landen
  • Ik heb een verblijf geboekt naar een land dat de grenzen heeft gesloten. Wat nu?

    De laatste informatie en maatregelen per land kunt u op deze pagina vinden onder 'Situatie in andere landen'. Vanwege het coronavirus hebben we een aanpassing gedaan in de voorwaarden. Het is altijd mogelijk om uw boeking te wijzigen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Duitsland?

    Alle vakantieparken en campings in Duitsland gaan geleidelijk weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de Corona maatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De meeste Duitse parken zijn weer geopend. Echter geld er nog een negatief reisadvies tot 15 juni 2020.
     
    Campings
    De campings op de parken Landal Warsberg en Wirfttal zijn tot 10 juni 2020 alleen open voor campers en caravans die volledig zelfvoorzienend zijn. Na 10 juni 2020 hopen wij weer alle gasten te kunnen verwelkomen. Ook hier geldt dat er voor niet Duitse gasten een negatief reisadvies is tot en met 24 mei 2020.  De camping op Landal Sonnenberg is momenteel nog gesloten.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in België?

    In navolging van de maatregelen van de Belgische autoriteiten tegen de verspreiding van het coronavirus hebben we moeten besluiten om al onze parken in België per 18 maart 2020 te sluiten.

    De parken Landal Mooi Zutendaal, Village L'eau d'Heure en Village Les Gottales zijn gesloten tot tenminste 7 juni 2020.

    Heeft u uw boeking gemaakt vóór 1 juni, dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds betaald heeft. U kunt daarna zelf beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Heeft u uw boeking gemaakt na 1 juni, kijk dan voor de mogelijkheden rondom omboeken en annuleren in de algemene voorwaarden die voor u van toepassing zijn.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op één van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Denemarken?

    De regering van Denemarken heeft in het kader van maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus besloten de landsgrenzen te sluiten. Het is daarom niet mogelijk om een boeking te maken voor de periode tot 1 juni 2020.

    Heeft u uw boeking gemaakt vóór 1 juni, dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds heeft betaald. U kunt daarna zelf beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Heeft u uw boeking gemaakt na 1 juni en blijken de grenzen op uw dag van aankomst nog steeds gesloten te zijn dan kunt u uw verblijf gratis omboeken naar een andere datum op hetzelfde park.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op één van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Oostenrijk?

    In navolging van de maatregelen van de Oostenrijkse autoriteiten tegen de verspreiding van het coronavirus hebben we moeten besluiten om al onze parken in Oostenrijk te sluiten. De verwachtte openingsdata zijn als volgt:
    - 30 mei 2020: Landal Bad Kleinkirchheim
    - 13 juni 2020: Landal Katchberg
    - 15 juni 2020: Landal Brandnertal, Chalet Matin, Hochmontafon, Resort Maria Alm en Rehrenberg.

    Is het park gesloten op de dag dat u aan zou komen dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds heeft betaald. U kunt daarna zelf beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Heeft u uw boeking gemaakt na 1 juni, kijk dan voor de mogelijkheden rondom omboeken en annuleren in de algemene voorwaarden die voor u van toepassing zijn.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op één van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Zwitserland?

    De regering van Zwitserland heeft maatregelen getroffen tegen de verspreiding van het coronavirus. Dit houdt in dat de grenzen op dit moment gesloten zijn tot ten minste 14 juni. Dit heeft op dit moment voor twee parken in Zwitserland consequenties.

    Alpine Lodge Lenzerheide
    Het gebied rondom Arosa-Lenzerheide is gesloten. Onze Kids Club, het zwembad en het restaurant zijn ook gesloten tot nader order. De receptie en mini supermarkt blijven dagelijks geopend.

    Vierwaldstättersee
    Het gebied rondom Vierwaldstättersee is helaas gesloten voor iedereen van buiten Zwitserland.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op een van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Tsjechië?

    De regering van Tsjechië heeft in het kader van maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus besloten de landsgrenzen te sluiten voor o.a. bezoekers uit Nederland en Duitsland. Aan de landsgrenzen worden gezondheidschecks uitgevoerd. Het is daarom niet mogelijk om een boeking te maken voor de periode tot en met 14 juni 2020.

    Heeft u uw boeking gemaakt vóór 1 juni, dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds heeft betaald. U kunt daarna zelf beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Heeft u uw boeking gemaakt na 1 juni, kijk dan voor de mogelijkheden rondom omboeken en annuleren in de algemene voorwaarden die voor u van toepassing zijn.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op één van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Hongarije?

    In navolging van de maatregelen van de Hongaarse autoriteiten tegen de verspreiding van het coronavirus hebben we moeten besluiten om ons park Landal Residence Duna per direct te sluiten tot ten minste 2 juni 2020.

    Heeft u al een boeking gemaakt en is uw verblijf gepland vóór 2 juni 2020? Dan ontvangt u van ons een e-mail met daarin een recreatie-voucher. Deze recreatie-voucher bieden wij u aan ter waarde van de reissom die u reeds heeft betaald. U kunt daarna zelf beslissen naar welke periode u uw verblijf wilt omboeken. Meer informatie vindt u op deze pagina onder 'Recreatie-voucher'.

    Heeft u uw boeking gemaakt na 1 juni, kijk dan voor de mogelijkheden rondom omboeken en annuleren in de algemene voorwaarden die voor u van toepassing zijn.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op een van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Groot Brittannië?

    In navolging van de maatregelen van de autoriteiten in Groot Brittannië tegen de verspreiding van het coronavirus hebben we moeten besluiten om al onze parken in Groot Brittannië te sluiten tot ten minste 1 juli 2020. Heeft u een boeking gemaakt met een aankomst binnen deze periode? We nemen vanzelf telefonisch contact met u op.

    Wij danken u alvast voor uw begrip voor deze uitzonderlijke situatie en hopen u binnenkort weer als gast op een van onze vakantieparken te mogen verwelkomen.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Nederland?

    Alle parken in Nederland zijn weer geopend. U bent van harte welkom op een van onze parken.

    Met inachtneming van de RIVM richtlijnen bieden we faciliteiten en activiteiten aan op de Nederlandse parken, in een aangepaste vorm. Op de parken hebben we een Fun & Entertainment pick-up point gecreëerd. Hier regelt u inschrijvingen en betalingen voor activiteiten en faciliteiten en kunt u knutsel-, sport-, en spelmateriaal aanschaffen om in en rond uw bungalow te gebruiken. Bollo's huisje is ook weer te bewonderen.

    Niet alle faciliteiten en activiteiten kunnen op dit moment worden geopend. Kijk op onze maatregelen pagina voor de laatste updates.

  • Wat is op dit moment de situatie voor Resort Hof van Saksen?

    Hof van Saksen heeft haar deuren weer geopend om gasten te ontvangen. Op het resort worden de richtlijnen van het RIVM gehanteerd. Ook voor het gebruik van de faciliteiten en het meedoen aan activiteiten worden deze richtlijnen gevolgd. Meer informatie hierover vindt u op deze pagina. Uiteraard helpen de medewerkers van Hof van Saksen u graag om op een onbezorgde manier buitengewoon te genieten. En zien wij ernaar uit u binnenkort op het resort te mogen verwelkomen!

Verblijf boeken
  • Kan ik nog een verblijf boeken?

    Jazeker, op onze website of via het callcenter kunt u direct uw vakantie boeken.

    Met inachtneming van de RIVM richtlijnen bieden we faciliteiten en activiteiten aan op de Nederlandse parken, in een aangepaste vorm. Op de parken hebben we een Fun & Entertainment pick-up point gecreëerd. Hier regelt u inschrijvingen en betalingen voor activiteiten en faciliteiten en kunt u knutsel-, sport-, en spelmateriaal aanschaffen om in en rond uw bungalow te gebruiken. Bollo's huisje is ook weer te bewonderen.

     
    Niet alle faciliteiten en activiteiten kunnen op dit moment worden geopend. Kijk op onze pagina met maatregelen voor de laatste updates. Wel bieden we een aangepast activiteitenprogramma waarin de ontmoetingen met Bollo niet zullen ontbreken.

  • Kan ik nog alle accommodaties boeken?

    Vanaf 1 juni 2020 bent u welkom op onze Nederlandse parken met meerdere huishoudens in 1 accommodatie mits er minimaal 1 badkamer per huishouden beschikbaar is en 1,5 meter afstand tussen de huishoudens gehouden wordt. Onder een huishouden verstaan we echtgenoten, geregistreerde partners of andere levensgezellen en ouders, grootouders en kinderen, voor zover zij op één adres wonen.

    In Duitsland geld maximaal 2 huishoudens per accommodatie. 

  • Kunnen we nog met meerdere gezinnen of vriendengroepen in één accommodatie?

    Vanaf 1 juni 2020 bent u welkom met meerdere huishoudens in 1 accommodatie mits er minimaal 1 badkamer per huishouden beschikbaar is en 1,5 meter afstand tussen de huishoudens gehouden wordt. Onder een huishouden verstaan we echtgenoten, geregistreerde partners of andere levensgezellen en ouders, grootouders en kinderen, voor zover zij op één adres wonen.

  • Als ik nu een verblijf boek, kan ik dan wachten met betalen totdat ik zeker weet dat mijn verblijf doorgaat?

    Als u een verblijf boekt, vragen wij u direct een aanbetaling te doen. Het restbedrag dient u uiterlijk 8 weken voor uw aankomstdatum te voldoen. Dit is niet gewijzigd. U kunt uw betalingen zelf in orde maken via MijnLandal, ook als u met de recreatie-voucher wilt betalen. Een overzicht van alle betaalmogelijkheden vindt u hier.

Top 10 meest gestelde vragen
  • Zijn de parken geopend?

    Alle vakantieparken en campings in Nederland zijn weer open. We zijn blij met de versoepelingen van de coronamaatregelen en zien er naar uit om onze gasten weer een onbezorgde vakantie te bieden.

    De gezondheid van onze gasten en werknemers blijft voorop staan. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en de lokale autoriteiten in andere landen.

    Onder het kopje Situatie per land op deze pagina vind u meer informatie voor de parken over de grens.

  • Welke parken zijn op dit moment in Nederland geopend?

    Al onze parken in Nederland zijn open. U bent van harte welkom op een van onze parken. Wij doen er alles aan om, volgens richtlijnen vanuit het RIVM, u een fijn verblijf te bieden.

  • Kan ik mijn verblijf bij jullie annuleren?

    Binnen 14 dagen na het maken van de reservering, kunt u kosteloos uw verblijf annuleren mits u meer dan 28 dagen voor aanvang van uw verblijf annuleert. Heeft u uw boeking al langer geleden gemaakt of is uw verblijf gepland binnen 28 dagen dan verwijzen wij u naar de algemene voorwaarden die voor u van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop u uw boeking heeft gemaakt.

  • Wat moet ik doen als ik wil omboeken?

    U kunt hiervoor contact opnemen met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Kijk voor de mogelijkheden rondom omboeken in de Algemene Voorwaarden die voor u van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop u uw boeking heeft gemaakt. Heeft u van ons een recreatie-voucher ontvangen? Kijk op onze pagina over de voucher hoe u deze kunt inwisselen.

  • Wat is een recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher is een online betaalmiddel waarmee u een nieuwe boeking kunt maken indien uw verblijf op een van onze parken niet door kan gaan omdat het park gesloten is.

    Deze branchebrede overeengekomen voucher is geïntroduceerd vanwege de uitzonderlijke en onvoorziene situatie die het gevolg is van de verspreiding van het coronavirus. Deze regeling is tot stand gekomen in overleg met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken.

    De recreatie-voucher kunt u tot één jaar na uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking. U kunt hierbij een keuze maken uit alle verblijven die op dat moment worden aangeboden op onze website.

    Heeft u aan het einde van de geldigheidsduur van de voucher deze nog niet of niet volledig gebruikt, dan betalen wij het resterende bedrag aan u terug.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Kan ik mijn verblijf verplaatsen naar een andere datum?

    In veel gevallen kunt u uw verblijf verplaatsen naar een andere datum. U kunt hiervoor contact opnemen met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Kijk voor de mogelijkheden rondom omboeken in de Algemene Voorwaarden die voor u van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop u uw boeking heeft gemaakt.

  • Wat is op dit moment de situatie voor parken in Nederland?

    Alle parken in Nederland zijn weer geopend. U bent van harte welkom op een van onze parken.

    Met inachtneming van de RIVM richtlijnen bieden we faciliteiten en activiteiten aan op de Nederlandse parken, in een aangepaste vorm. Op de parken hebben we een Fun & Entertainment pick-up point gecreëerd. Hier regelt u inschrijvingen en betalingen voor activiteiten en faciliteiten en kunt u knutsel-, sport-, en spelmateriaal aanschaffen om in en rond uw bungalow te gebruiken. Bollo's huisje is ook weer te bewonderen.

    Niet alle faciliteiten en activiteiten kunnen op dit moment worden geopend. Kijk op onze maatregelen pagina voor de laatste updates.

  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher?

    U ontvangt een recreatie-voucher als u een verblijf heeft geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoeft u zelf niets voor te doen, u ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher.

Overige
Heeft u nog vragen?