Veelgestelde vragen

Algemene informatie
  • Kan ik mijn bruiloft houden bij Landal Business Line?

    U gaat trouwen en uw bruiloft moet een onvergetelijke dag gaan worden. Wij vinden het een hele eer dat u mogelijk voor Landal GreenParks gaat kiezen als locatie voor uw bruiloft. Graag willen wij van u weten hoe u uw dag tot een onvergetelijke dag wilt maken, zodat wij u kunnen informeren over alle mogelijkheden op onze parken. Wist u dat Landal Beachresort Ooghduyne zelfs een officiële trouwlocatie is? Hier trouwt u met zicht op de duinen en de zee in de achtertuin.

    Voor informatie, het reserveren van zalen, horeca en/of accommodaties neemt u contact op met de parkreceptie van het park van uw keuze.

  • Welke horeca mogelijkheden zijn er op de parken?

    Landal GreenParks heeft meer dan 70 parken in zeven landen. Op de meeste van deze parken zijn één of meerdere horecagelegenheden aanwezig, van snackbar tot a-la carte restaurant. Dit aanbod verschilt per park en kunt u terugvinden op de parkpagina’s.

    Daarnaast bieden wij op een groot aantal parken uitgebreide banqueting mogelijkheden. Ook kunt u ontbijtservice bij ons boeken. Wilt u liever in de eigen bungalow eten? Op de meeste parken hebben wij horeca-arrangementen, zoals een gourmetarrangement, of een barbequearrangement, maar er zijn ook pizzeria’s en zelfs een snitzeltaxi. Bovendien beschikt iedere accommodatie over een keuken en kunt u er met uw gezelschap ook voor kiezen om zelf te koken.

    Vraag ons naar de mogelijkheden op het park van uw keuze.

  • Waar kan ik een event organiseren?

    Wij beschouwen ieder event als een uniek event. Daarom zien wij uw aanvraag als maatwerk. Graag willen wij met u in contact treden en van u weten wat uw event nodig heeft om een onvergetelijke ervaring te worden. Wij denken met u mee om zo de meest geschikte locatie te kunnen selecteren.

    Met meer dan 80 locaties in negen landen is er ongetwijfeld een locatie die aan uw wensen voldoet. Wij willen u dan ook hierbij uitnodigen om uw wensen met ons te bespreken. De medewerkers van Landal Business Line kennen de locaties en adviseren u graag over de mogelijkheden.

  • Welke outdoor mogelijkheden zijn er op de parken?

    Al onze parken kenmerken zich door de ligging en laten zich het beste omschrijven door rust, ruimte en natuur. Niet voor niets zeggen wij: Landal Business Line is buiten gewoon zaken doen. Op en om onze parken vindt u dan ook meerdere mogelijkheden voor outdoor activiteiten. Afhankelijk van uw wensen zijn er parken te selecteren die voldoen aan uw outdoor vraag.

    Wilt u mountainbikend de heuvel af, raften, een klimparcours of blokarten? Het kan allemaal. Op Landal Domaine Long Pré in de Belgische Ardennen is het hele jaar zelfs een volwaardig outdoor challenge parcours aanwezig. In samenwerking met Juventa Outdoor worden hier uitdagende challenges georganiseerd.

    Landal Business Line bespreekt graag met u de mogelijkheden op en om de verschillende parken.

  • Bestaan er ook Landal GreenParks cadeaucheqes die ik als incentive kan uitgeven?

    Met de Landal GreenParks cadeaucheques kunt u iemand een verblijf op één van onze parken cadeau doen. Of gewoon als bijdrage in de kosten van de huur. De cheques zijn er in de waardes van € 25 of € 50 en ze zijn geldig bij alle parken (m.u.v. Landal Vierwaldstättersee). U kunt ze bestellen via 070-77 80 80 (0,30 EUR/min.).

    Na de betaling van de cadeaucheques ontvangt u deze per post. Ze zijn niet inwisselbaar voor geld en niet geldig bij reeds betaalde boekingen.

Groepen
  • Zijn er speciale groepsaccommodaties?

    Landal GreenParks heeft accommodaties van twee tot 32 personen. Daarnaast is het ook mogelijk om meerdere accommodaties bij elkaar te reserveren.

    Vraag ons naar de mogelijkheden en wij vertellen u graag wat er voor u en uw groepsgezelschap beschikbaar is.

    Kijk op onze groepenpagina voor meer informatie over de mogelijkheden voor groepen.

  • Ik wil reserveren voor een (school)groep. Waar kan ik terecht?

    Voor alle groepsreserveringen kunt u terecht bij Landal Business Line. Of dit een groep is voor 2 of 2.000 personen, wij helpen u graag met het vinden van de geschikte locatie.

Uitkoop/ 'Je eigen'
  • Kan ik een park helemaal exclusief huren?

    Bent u op zoek naar een unieke ervaring? Dan is het exclusief huren van een park zeker een mogelijkheid. Het exclusief huren van uw eigen park biedt u de mogelijkheid om van uw event een onvergetelijke ervaring te maken. Alles op een locatie, van vergaderen, tot overnachten en van feesten tot recreëren.

    Landal GreenParks beschikt over meer dan 85 parken in 9 landen. Op al deze parken is een uitkoop (het exclusief huren van het park) mogelijk. Onze parken zijn verschillend qua grootte, faciliteiten en uitrustingsniveau. Zodoende kunt u al vanaf 30 personen een park exclusief huren. Op ons grootste park kunt u zelfs met ruim 3.000 personen overnachten.

    Bent u op zoek naar een locatie midden in de bossen, aan het strand of in een wintersportgebied? Dat is allemaal mogelijk. Naast een volledige uitkoop is het natuurlijk ook mogelijk om een park gedeeltelijk te huren. Wij kiezen dan samen met u de meest geschikte selectie van accommodaties uit op het park.

    We hebben een uniek eventconcept, al volledig voor u uitgewerkt: ‘Je eigen stad’ waarbij u het vestingstadje van Landal Esonstad exclusief kunt huren. Kijk op de website voor de mogelijkheden. Bij een uitkoop van een park gaan wij altijd uit van maatwerk en daarom willen wij u graag vragen om uw ideeën met ons te delen, zodat we gezamenlijk voor een unieke ervaring kunnen zorgen.

Reserveren en voorwaarden
  • Wat kan ik bij mijn reservering bijboeken?

    Bij uw reservering kunt u extra services boeken, zoals een handdoekenpakket per persoon, een ontbijt, diner of een comfortpakket. Zie hier een overzicht van bij te boeken arrangementen.

    Neem voor meer informatie en het reserveren van extra services contact met ons op.

  • Hoeveel accommodaties kan ik reserveren?

    Er geldt geen restrictie in het aantal accommodaties dat u bij ons kunt reserveren. Wel is dit afhankelijk van de beschikbaarheid. Wij kunnen u het aantal accommodaties aanbieden dat op het moment van uw aanvraag beschikbaar is. Voor beschikbaarheid en reserveringen vragen wij u contact op te nemen met ons.

    Ook is het mogelijk om een volledig park te huren. Voor de mogelijkheden van een uitkoop verwijzen wij u naar de eventspagina.

  • Hoe zijn de prijzen opgebouwd?

    De prijzen van de reserveringen bestaan uit een deel huurkosten (huren van de bungalow) en een deel extra’s. Beiden worden berekend inclusief BTW. De prijzen die u ontvangt van Landal Business Line zijn altijd inclusief BTW, tenzij anders aangegeven. Voor het huren van een accommodatie geldt in Nederland het laag-BTW tarief van 6%. Ook de verplichte extra’s hebben dit laagtarief.

    Sommige extra’s die worden aangeslagen tegen het hoog-BTW tarief van 21%. Deze uitsplitsing wordt op uw factuur weergegeven. Voor reserveringen op parken buiten Nederland geldt het BTW tarief van het betreffende land. Ook deze uitsplitsing vindt u terug op uw factuur.

  • Hoe kan ik een offerte aanvragen?

    U kunt op verschillende manieren een offerte aanvragen. Op onze website wordt u deze mogelijkheid geboden door middel van de link ‘vraag offerte aan’. Op deze wijze vraagt u snel en eenvoudig een offerte op.

    Wenst u een offerte en heeft u zeer specifieke wensen, dan vragen wij u om contact met ons op te nemen. Wij nemen graag de tijd om met u uw wensen door te spreken en te kijken wat het best passende aanbod voor uw vraag is.

  • Wat is de prijs als ik één nacht verblijf?

    De prijs voor het huren van een accommodatie bij Landal GreenParks is gebaseerd op de week-, weekend- of midweekprijs van de betreffende periode. In het geval u een nacht wilt boeken, dan geldt de weekend of midweekprijs waarin deze nacht valt. In sommige gevallen geldt hiervoor een uitzondering. Wij zullen u hierover informeren indien dit het geval is.

Aankomst en verblijf
  • Wat zijn de openingstijden van de parkrecepties?

    Voor al uw vragen en het verkrijgen van informatie kunt u terecht bij de parkreceptie. De parkrecepties hebben wisselende openingstijden.

    Voor de openingstijden van de parkrecepties kunt u terecht op onze website. Bij het gewenste park kunt u onder het kopje "goed om te weten" de openingstijden van de receptie terugvinden.

    Daarnaast is er een overzicht met de contactgegevens van onze parken.

  • Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

    Op de dag van aankomst is uw accommodatie vanaf 15.00 uur beschikbaar. In overleg kan er bij uitzondering bekeken worden of eerder inchecken mogelijk is. Het is wel al mogelijk om vanaf 10.00 uur op de dag van aankomst gebruik te maken van de parkfaciliteiten.

    Op de dag van vertrek dient u uw bungalow uiterlijk om 10.30 uur te verlaten en volgens de geldende parkregels op te leveren. In het geval u van de ene bungalow naar de andere gaat verhuizen, gelden dezelfde tijden. Op Hof van Saksen dient u de boerderij uiterlijk om 11.00 uur te verlaten.

    U dient de bungalow waaruit u vertrekt om uiterlijk 10.30 uur te verlaten en kunt inchecken in de nieuwe bungalow vanaf 15.00 uur. In overleg met de parkreceptie kunnen hier uitzonderingen op gemaakt worden.

  • Het lukt mij niet om voor sluitingstijd bij de receptie aan te komen. Wat moet ik doen?

    Wanneer u later aankomt dan sluitingstijd van de parkreceptie, dient u dit vooraf te melden bij de parkreceptie. Zij kunnen dan een afspraak met u maken betreffende het afhalen van de bungalowsleutel. Het telefoonnummer van het park kunt u vinden op de website van het betreffende park. Onder de link 'Adres en routebeschrijving' vindt u de adresgegevens het telefoonnummer van de parkreceptie.

  • Is het ook mogelijk om mijn verblijf te verlengen?

    Afhankelijk van beschikbaarheid is het mogelijk om uw verblijf te verlengen tot een maximale verblijfsduur van 52 aaneengesloten weken.

    Wij vragen u om hiervoor in een zo vroeg mogelijk stadium contact op te nemen met Landal Business Line, tel +31 (0)88 - 205 98 88 (lokaal tarief).

  • Wordt er op de parken een borgsom gevraagd bij aankomst?

    Het park is gerechtigd om een borgsom te vragen van maximaal € 500 per accommodatie. In de meeste gevallen zult u hier van te voren van op de hoogte worden gesteld door het park. Dit staat tevens opgenomen in de Algemene Voorwaarden.

    Wanneer u vooraf wenst te weten of er een borgsom gevraagd wordt, adviseren wij u om contact op te nemen met de parkreceptie. Bekijk de Algemene Voorwaarden.

Betalen en verzekeren
  • Wanneer moet ik mijn reservering betalen?

    Wij verzoeken u de reservering te betalen volgens de betalingsvoorwaarden die vermeld staan in het contract. Deze voorwaarden corresponderen met de termijn(en) die staan vermeld op uw factuur. In sommige gevallen verzoeken wij u, gezien het late karakter van de reservering (last minute), de betaling met spoed over te maken. Hierover wordt u in het contract of de e-mailbevestiging geïnformeerd.

  • Welke betaalmethoden zijn er?

    U ontvangt een factuur voor uw reservering. U kunt de termijn(en) voldoen door deze over te maken op de bankrekening van de Business Line:

    • vanuit Nederland: NL30RABO0142159514
    • vanuit andere landen: IBAN: NL30 RABO 0142 1595 14 – BIC: RABONL2U

  • Wat is het geldende BTW-percentage van mijn reservering?

    Voor het huren van een accommodatie en sommige extra’s geldt in Nederland het BTW-laag tarief van 6%. Voor sommige, meestal luxe, extra’s geldt het BTW-hoog tarief van 21%. Voor parken in het buitenland geldt het BTW tarief dat geldend is in het betreffende land. Wij vermelden het BTW-percentage en het bijbehorende bedrag op de factuur.

  • Kan ik ook een annuleringsverzekering afsluiten?

    Door het ondertekenen van ons contract gaat u akkoord met onze annuleringsvoorwaarden. Deze voorwaarden gelden voor alle reserveringen in het betreffende contract. Het is tevens mogelijk om bij uw reservering een annuleringsverzekering af te sluiten bij Europeesche Verzekeringen. Vraag ons naar de mogelijkheden tijdens het reserveren. De actuele voorwaarden van de Europeesche Verzekeringen kunt u hier vinden.

Wijzigen en annuleren
  • Hoe kan ik mijn reservering wijzigen en of arrangementen bijboeken?

    U kunt uw reservering wijzigen tot 14 dagen voor aankomst. Hiervoor kunt u contact opnemen met de Business Line. Dit geldt zowel voor het wijzigen van de bungalows, de extra’s, het programma en het aantal personen. Afhankelijk van de wijziging is het mogelijk dat er kosten worden doorbelast voor de wijziging. Indien dit het geval is, zullen wij u hierover informeren. In alle gevallen geldt dat het wijzigen van een reservering onder voorbehoud is van beschikbaarheid. Voor het wijzigen van een reservering geldt een uitzondering. Het wijzigen van het aantal bungalows naar minder bungalows wordt gezien als een gedeeltelijke annulering. Hiervoor gelden onze annuleringsvoorwaarden die staan vermeld in uw contract.

  • Mijn persoonsgegevens kloppen niet in de reservering. Hoe kan ik dit laten aanpassen?

    Indien uw persoonsgegevens niet kloppen willen wij u vriendelijk verzoeken om dit zo snel mogelijk aan ons kenbaar te maken, zodat wij dit kunnen wijzigen in uw reservering, offerte of prijsvoorstel. U kunt ons hierover informeren via het Contact Center, email, fax of post.

  • Hoe kan ik mijn reservering annuleren en welke gevolgen heeft dit?

    U kunt uw reservering annuleren volgens de annuleringsvoorwaarden die staan vermeld in uw contract. In alle gevallen vragen wij u om uw annulering schriftelijk door te geven.