Veelgestelde vragen

Parkinformatie - Algemeen
  • Moet ik een coronapas laten zien bij aankomst op het park of in de accommodatie?

    Nee, je hoeft geen coronapas te laten zien. Je hoeft alleen je coronapas te laten zien bij de horecagelegenheden op onze parken (niet nodig op het terras).

  • Waarom verschillen de maatregelen op de parken?

    Elk park is uniek, qua ligging en faciliteiten. We wegen daarom per land en per park zorgvuldig af welke maatregelen we nemen.

  • Zijn mondkapjes verplicht bij een bezoek aan een van de vakantieparken?

    Nederland
    Op de parken in Nederland is het niet verplicht om mondkapjes te dragen. Dit is alleen het geval in het openbaar vervoer of op plekken waar geen 1.5 meter afstand gehouden kan worden.

    Ga je naar de Waddeneilanden? Zorg dan dat je een mondkapje op doet op de boot. De veerboot naar de Waddeneilanden wordt ook gezien als openbaar vervoer.

    België
    Er geldt een mondmaskerplicht in alle openbare ruimtes, op alle Belgische parken voor iedereen vanaf 12 jaar.

    Duitsland
    Op de parken in Duitsland is een mondkapje verplicht in alle openbare gelegenheden op zowel parken als buiten de parken.

    Oostenrijk
    In Oostenrijk is het dragen van een mondkapje verplicht in alle ruimtes zonder 3G-regel (getest, gevaccineerd, genezen). Denk hierbij aan winkels, banken, openbaar vervoer, taxi's, stoeltjesliften en alle medische instellingen. Dit geldt niet voor kinderen onder de 7 jaar en personen met bepaalde ziektes.

    Denemarken
    Het dragen van een mondkapje is niet verplicht. Deze zijn alleen verplicht op het vliegveld. 

    Groot-Britannië
    Mondkapjes zijn verplicht in het openbaar vervoer, supermarkten, winkels en ziekenhuizen. Ook wordt het aanbevolen om op plekken waar dit niet mogelijk is afstand te houden. 
     
    Tsjechië
    In Tsjechië is een mondkapje verplicht op plaatsen waar het niet mogelijk is om afstand te houden, vooral in binnenruimtes en in het openbaar vervoer. Het is niet verplicht om buiten een mondkapje te dragen.

  • Kan mijn geboekte verblijf in Nederland doorgaan?

    Onze vakantieparken in Nederland zijn open. Op de website van de Rijksoverheid kun je zien of je aan de maximale groepsgrootte voldoet. Is dit het geval, dan kan jouw verblijf gewoon doorgaan. Op de maatregelen pagina voor vakantieparken in Nederland kun je zien welke maatregelen er gelden tijdens je verblijf. 

  • Kan ik met meerdere gezinnen in een vakantiehuis in Nederland?

    Houd de site van de Rijksoverheid in de gaten voor alle maatregelen die getroffen zijn voor een vakantie in eigen land. Je kunt meer informatie vinden onder de kopjes ‘Corona en reizen binnen Nederland’ en ‘Groepen in een vakantiehuis’. Hier kun je ook zien wat de maximale groepsgrootte in een accommodatie is.

    Als je een verblijf hebt geboekt en door de getroffen maatregelen de toegestane groepsgrootte overschrijdt, kun je omboeken. Vraag in dat geval een voucher aan. Met deze voucher kun je op een later moment een nieuw verblijf boeken.

Parkinformatie - Faciliteiten
  • Is het tonen van een coronapas verplicht als ik de horecagelegenheden op een park wil bezoeken?

    Je bent meer dan welkom in onze horecagelegenheden. We volgen de landelijke regelgeving, dit betekent dat als je in onze horecagelegenheden iets wilt eten of drinken je een geldig coronatoegangsbewijs nodig hebt. We scannen de QR-code in de CoronaCheck-app of de geprinte versie van je coronatoegangsbewijs. Laat deze aan ons zien, voordat je naar binnen gaat. Op onze terrassen is dit niet nodig. Dit geldt voor iedereen die 13 jaar en/of ouder is. Eet smakelijk!

  • Moet ik nog reserveren voor het zwembad, indoorspeelparadijs of de bowlingbaan?

    Er geldt geen maximale capaciteit meer op onze parken. Dit betekent dat je niet meer hoeft te reserveren om gebruik te maken van het zwembad, de bowlingbaan, het indoorspeelparadijs of een van onze andere faciliteiten.

     

  • Moet ik een coronapas laten zien als ik gebruik wil maken van faciliteiten op het park?

    Bij het bezoeken van het zwembad, de bowlingbaan, het indoorspeelparadijs en andere faciliteiten op onze parken hoef je geen coronapas te tonen. Je bent meer dan welkom in onze horecagelegenheden. We volgen de landelijke regelgeving, dit betekent dat als je in onze horecagelegenheden iets wilt eten of drinken je een geldig coronatoegangsbewijs nodig hebt. We scannen de QR-code in de CoronaCheck-app of de geprinte versie van je coronatoegangsbewijs. Laat deze aan ons zien, voordat je naar binnen gaat.

  • Zijn de parken open voor dagrecreatie?

    Nee, vanwege Covid-19 is dagrecreatie op dit moment helaas nog niet mogelijk voor gasten die niet op onze parken verblijven. 

  • Welke faciliteiten op parken zijn geopend?

    De bowlingbanen, Bollo clubs, indoorspeelparadijzen, dierenweides, sauna’s en zonnebanken zijn weer open. Ook sporttoernooien zijn weer toegestaan. Alle fun & entertainment-activiteiten kunnen weer plaatsvinden zonder een maximum aantal deelnemers.
     
    Op de parken vind je een Fun & Entertainment pick-up point. Hier kun je betalingen regelen voor activiteiten en faciliteiten. Ook kun je hier knutsel-, sport-, en spelmateriaal aanschaffen om in en rond de bungalow te gebruiken. Er is dus weer veel mogelijk op onze parken! Bekijk onze speciale maatregelen pagina voor meer informatie.
     

De situatie op de Landal parken in Europa
  • Hoe is de situatie in Nederland, België en Duitsland?

    Nederland
    Alle parken in Nederland zijn geopend. Je bent van harte welkom op een van onze parken.

    Kijk op onze maatregelenpagina voor de laatste updates. Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we naar onze Zorgeloos boeken pagina.

    België
    Alle parken in België zijn geopend.

    Wij nemen gepaste maatregelen om je een onbezorgd verblijf te bieden. Met de aanpassingen die wij op onze parken hebben doorgevoerd zal je vakantie er iets anders uit zien dan je gewend bent. Niet alle faciliteiten en activiteiten kunnen op dit moment worden geopend. Kijk op onze maatregelen pagina voor de laatste updates.

     Kijk op de website van Nederland Wereldwijd voor het actuele reisadvies voor je gewenste aankomstdatum. Doe voordat je terugreist naar Nederland eerst de quarantaine reischeck.

    Duitsland
    Onze vakantieparken in Duitsland zijn geopend.

    Registratieplicht: Je hoeft je niet online te registreren. Alleen reizigers die afgelopen 10 dagen in een hoogrisicogebied zijn geweest, moeten het inreisformulier invullen voor aankomst in Duitsland. Zorg dat je bij binnenkomst in Duitsland de bevestiging hiervan bij je hebt. Nederland is op dit moment geen hoogrisicogebied.

    Bewijzen: Reizigers ouder dan 12 jaar moeten een negatieve testuitslag (PCR-test niet ouder dan 72 uur of PoC-test niet ouder dan 48 uur), vaccinatiebewijs of bewijs dat je al eerder corona hebt gehad bij zich hebben.

    Quarantaineverplichting: Er is geen quarantaineverplichting. Alleen voor reizigers die in een hoogrisicogebied zijn geweest geldt een quarantaineveplichting van 10 dagen in een hiervoor geschikte accommodatie. 

    Beëindigen quarantaine: Wanneer je in een hoogrisicogebied bent geweest, kun je de quarantaine meteen beëindigen wanneer je een vaccinatiebewijs of bewijs dat je al eerder corona hebt gehad upload bij je inreisformulier. Heb je hier geen bewijs van? Dan kun je na 5 dagen op of rond het park een nieuwe test doen en de negatieve uitslag hiervan uploaden om te quarantaine te beëindigen. Voor kinderen onder de 12 wordt de quarantaine ook zonder test na 5 dagen beëindigd. 

    Om in te checken op het park heb je een geldig negatief PCR-test bewijsPoC-sneltest bewijs (digitaal of op papier), een vaccinatiebewijs (de laatste vaccinatie moet minimaal twee weken geleden zijn) of een bewijs dat je al eerder corona hebt gehad (minimaal 28 dagen geleden en maximaal 6 maanden geleden) nodig. Bekijk op de parkpagina van het park hoelang je test geldig is en of het nodig is om tijdens je verblijf te testen. Zonder geldig bewijs kun je jouw accommodatie niet betreden.   

    • Dit geldt voor alle reizigers vanaf 6 jaar voor Landal Eifeler Tor en Winterberg.
    • Dit geldt voor alle reizigers vanaf 7 jaar voor Landal Travemünde
    • Dit geldt voor alle reizigers vanaf 15 jaar voor Landal Dwergter Sand, Salztal Paradies, Wirfttal, Mont Royal, Sonnenberg, Hochwald en Warsberg.

    Het kan zijn dat je tijdens je verblijf nog testbewijzen nodig hebt. Op of in de buurt van alle Duitse vakantieparken bevinden zich testlocaties. Meer informatie hierover vind je op de parkpagina van het park dat je op het oog hebt of in de Landal GreenParks App.  Het kan zijn dat je moet betalen voor de test. Check hier de eisen waar je aan moet voldoen wanneer je weer terug naar Nederland reist. 

  • Hoe is de situatie in Denemarken, Oostenrijk en Zwitserland?

    Denemarken
    Alle vakantieparken in Denemarken zijn met de nodige aanpassingen weer open. Wij nemen gepaste maatregelen om je een onbezorgd verblijf te bieden. Met de aanpassingen die wij op onze parken hebben doorgevoerd zal jouw vakantie er iets anders uit zien dan je gewend bent.

    Kijk op onze maatregelen pagina voor alle genomen maatregelen op onze vakantieparken. Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we je naar onze Zorgeloos boeken pagina. Doe voordat je terugreist naar Nederland eerst de quarantaine reischeck.

    Oostenrijk
    Onze vakantieparken in Oostenrijk zijn geopend. Niet alle faciliteiten en activiteiten kunnen op dit moment worden aangeboden. Op onze maatregelen pagina lees je de actuele informatie over de maatregelen die genomen zijn op de parken en ook over testverplichting. Doe voordat je terugreist naar Nederland eerst de quarantaine reischeck.

    Zwitserland
    Alle vakantieparken in Zwitserland zijn met de nodige aanpassingen open. Wij nemen gepaste maatregelen om je een onbezorgd verblijf te bieden. Met de aanpassingen die wij op onze parken hebben doorgevoerd zal jouw vakantie bij Landal GreenParks er iets anders uit zien dan je gewend bent.

    Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we je naar onze Zorgeloos boeken pagina. Doe voordat je terugreist naar Nederland eerst de quarantaine reischeck.

  • Hoe is de situatie in Groot-Brittannië?

    Onze parken in Groot-Brittannië zijn vanaf 3 september 2021 geopend. Voor toegang tot Groot-Brittannië heb je een bewijs van een volledige vaccinatie nodig. We hopen je snel weer te kunnen verwelkomen op één van onze parken! 

    Op onze Zorgeloos boeken-pagina vind je meer informatie over onze speciale corona-omboekflexibiliteit. 

  • Hoe is de situatie in Tsjechië en Hongarije?

    Tsjechie
    Ons park Landal Marina Lipno is geopend. Houd bij een vakantie naar Tsjechië rekening met de volgende reisrestricties. Doe voordat je terugreist naar Nederland eerst de quarantaine reischeck.

    Hongarije
    Ons vakantiepark Landal Residence Duna is geopend. Houd bij een vakantie naar Hongarije rekening met de volgende reisrestricties. Doe voordat je terugreist naar Nederland eerst de quarantaine reischeck.

Voucher - Algemeen
  • Wat is een recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher is een online betaalmiddel waarmee je een nieuwe boeking kunt maken. Je ontvangt een recreatie-voucher als je verblijf niet door kan gaan omdat het park gesloten is. Hier hoef je zelf niets voor te doen, je ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher.

    Deze voucher is geïntroduceerd vanwege de uitzonderlijke en onvoorziene situatie door verspreiding van het coronavirus. Deze regeling is tot stand gekomen in overleg met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken.

    De recreatie-voucher kan tot één jaar na uitgifte worden gebruikt als betaalmiddel voor een nieuwe boeking. Je kunt hierbij een keuze maken uit alle verblijven die op dat moment worden aangeboden op onze website.

    Nadert de einddatum van de voucher en is deze niet of niet volledig gebruikt? Dan betalen wij het resterende bedrag terug. We nemen hiervoor contact met je op.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Wat zijn de voordelen van een recreatie-voucher?

    • Je kunt zelf online een nieuwe boeking maken.
    • Je kunt de boeking maken op het moment dat het jou uitkomt, tot één jaar na uitgifte van de recreatie-voucher.
    • Je kunt uit alle parken kiezen en voor alle verblijven die op dat moment boekbaar zijn op de website.

  • Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?

    De recreatie-voucher kun je tot één jaar na het moment van uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuw verblijf. Je kunt uit alle parken kiezen en voor alle verblijven die op dat moment te boeken zijn op de website.

    Nadert de einddatum van de voucher en is deze niet of niet volledig gebruikt? Dan betalen wij het resterende bedrag terug. We nemen hiervoor contact met je op.

  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher en hoe werkt dit?

    Je ontvangt een recreatie-voucher als je een verblijf hebt geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoef je zelf niets voor te doen, je ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher. Als je je boeking hebt gemaakt via een reisbureau gelden er aangepaste voorwaarden voor de recreatie-voucher. Voor meer informatie vragen wij je contact op te nemen met het reisbureau waar je hebt geboekt.

    De recreatie-voucher kunt je inwisselen als een online betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. Hoe deze recreatie-voucher precies  gebruiken kan worden, lees je in de e-mail waarmee je de recreatie-voucher ontvangt. Het is niet mogelijk om je recreatie-voucher online te verzilveren voor een combinatiereservering bestaande uit meerdere bungalows. Je kunt in dit geval bellen met ons Contact Center voor het inwisselen van je recreatie-voucher.

  • Ik heb geen e-mailadres waarop ik een recreatie-voucher kan ontvangen. Wat nu?

    Wij hebben een e-mailadres nodig om de recreatie-voucher te kunnen versturen. Wij vragen je daarom om een e-mailadres aan te maken of om een e-mailadres van een familielid door te geven aan ons Contact Center.

Voucher - Besteden
  • Ik heb alleen mijn eerste termijn betaald. Wat gebeurt er met mijn tweede termijnbetaling als mijn boeking wordt geannuleerd?

    Indien het park gesloten is op je geplande aankomstdatum, dan wordt de tweede termijnbetaling geannuleerd. Je ontvangt een recreatie-voucher ter waarde van het reeds betaalde bedrag.

  • Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in een keer besteden?

    Nee, je kunt zelf bepalen hoe je de waarde van de recreatie-voucher wilt besteden. Wanneer je een nieuwe boeking maakt voor een lager bedrag dan de waarde van de recreatie-voucher, dan blijft het restant op de recreatie-voucher staan. We adviseren je daarom om de recreatie-voucher goed te bewaren. Let er wel op dat je de recreatie-voucher tot maximaal één jaar na uitgifte kunt inwisselen voor een nieuwe boeking. Heb je na 1 jaar nog niet de volledige waarde van je recreatie-voucher gebruikt, dan betalen we het restant terug.

  • Welke waarde heeft de recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher heeft de waarde van de reissom die je reeds hebt betaald.

  • Ik ben mijn recreatie-voucher kwijt. Wat nu?

    We hebben na het aanvragen de voucher naar je gemaild. Misschien kun je de voucher nog vinden tussen je e-mails (check ook even je ongewenste map). Mocht je de voucher daar niet kunnen vinden, dan kunnen wij de voucher opnieuw sturen. We sturen dit dan naar het e-mailadres dat je eerder heeft opgegeven.

  • De link in mijn e-mail om de voucher te verzilveren werkt niet. Wat nu?

    Wanneer de link niet werkt van de voucher kun je contact opnemen met ons Contact Center. We helpen je daar graag verder.

Voucher - terugbetaling
Tegoedbonnen
  • Kan ik de tegoedbon inleveren op alle Landal parken?

    De tegoedbon kan bij alle parken van Landal GreenParks worden ingewisseld, behalve bij Ferienpark Marissa in Duitsland. De bungalows op vakantiepark Marissa worden namelijk verhuurd door onze partner NOVASOL. De tegoedbon is niet inwisselbaar voor een verblijf op een partner park. Verder kun je de tegoedbon alleen verzilveren als je de boeking betaalt in euro’s. Reserveringen voor parken in Engeland en Zwitserland kunnen enkel online met de tegoedbon worden betaald en niet bij de parkreceptie.

  • Ik heb een tegoedbon ontvangen van Landal. Wat houdt deze tegoedbon in?

    In verband met de maatregelen omtrent corona, zijn sommige vakanties doorgegaan met weinig tot geen geopende faciliteiten. Als je een tegoedbon hebt ontvangen van Landal GreenParks, dan is deze gegeven ter compensatie van de gesloten faciliteiten tijdens je verblijf. Deze tegoedbon kan worden ingewisseld voor een verblijf bij een van onze Landal parken. Tijdens de boeking kan de bon worden opgewaardeerd.

  • Kan ik mijn tegoedbon inwisselen tegen geld?

    Het is helaas niet mogelijk om de tegoedbonnen of een restwaarde ervan tegen geld in te wisselen. De tegoedbon kan enkel worden gebruikt voor het betalen van de huurprijs van een accommodatie. Indien het totaalbedrag van deze accommodatie hoger is dan het bedrag op de tegoedbon, dient het verschil betaald te worden met één van de overige betaalmethoden die wordt aangeboden. Een eventuele restwaarde op de tegoedbon kan worden gebruikt voor volgende boekingen.

  • Hoe kan ik mijn tegoedbon inwisselen?

    De tegoedbon kan worden ingewisseld voor een verblijf op een vakantiepark. De prijs van de tegoedbon wordt van de huurprijs van de accommodatie afgetrokken. Kies dus een mooie bestemming uit en boek online een vakantie om de tegoedbon in te wisselen. De tegoedbon kan bij het maken van een online boeking alleen worden ingewisseld via de officiële boekingssite van Landal GreenParks. Bij de betaling selecteer je vervolgens als betaalmethode "giftcard/voucher" en vul je de exacte code in. Door dit te doen, wordt de huurprijs van de door jou gekozen accommodatie volledig of deels verzilverd.

  • Hoe kan ik het saldo op mijn tegoedbon checken?

    De originele waarde van de tegoedbon of van reeds gebruikte tegoedbonnen de restwaarde is op te vragen via de Saldochecker.

Omboeken en annuleren
  • Hoe verplaats of annuleer ik mijn verblijf?

    In veel gevallen kun je jouw verblijf verplaatsen naar een andere datum. Neem hiervoor contact op met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Kijk voor de mogelijkheden rondom omboeken in de Algemene Voorwaarden die voor jou van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop je jouw boeking hebt gemaakt.

    Annuleren

    Wil je jouw geplande verblijf liever annuleren? Dat kan eenvoudig via MijnLandal-account. Log in en klik op de reservering die je wilt annuleren, de rest wijst zich vanzelf.

    Heb je jouw verblijf 14 dagen of korter geleden geboekt en is je aankomst niet binnen 30 dagen? Dan betaal je geen annuleringskosten. Na 14 dagen zijn er wel kosten verbonden aan het annuleren. De kosten voor annuleren zijn tot 30 dagen vóór aankomst 30% van de totale reissom. Valt de datum van aankomst binnen de komende 30 dagen? Dan betaal je 100% van de totale reissom. We raden je aan om een annuleringsverzekering af te sluiten.

    Let op: door te annuleren vraag je géén recreatie-voucher aan: als je recht hebt op een recreatievoucher sturen wij je een e-mail.

    Uitzonderingen
    • Bovenstaande voorwaarden gelden niet als je een verblijf hebt geboekt met een Hema-voucher. Neem in dat geval telefonisch contact op met het Contact Center.
    • Wil je een zakelijke reservering via Landal Business Line annuleren? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling Landal Business Line.
    • Boekingen gemaakt met Air Miles kun je annuleren, maar helaas is het in dat geval niet mogelijk om jouw gespaarde Air Miles-punten terug te ontvangen.

    Landal Ski Life - Gratis annuleren tot 1 dag voor aankomst en 100% geld terug
    • Voor alle gemaakte boekingen vanaf 1 oktober 2021
    • Geldig voor de volgende landen en reisperiode:
      • Oostenrijk in de reisperiode van 27 november 2021 – 22 april 2022
      • Duitsland in de reisperiode van 6 december 2021- 26 maart 2022
    Annuleren is mogelijk in deze situaties:
    • Gesloten park
    • Gesloten grens
    • Quarantaineplicht bij aan- en/of terugkomst in combinatie met een negatief reisadvies
    Bovenstaande dient op de officiële website van de overheid van het land van bestemming en/of land van herkomst te worden gecommuniceerd. De maatregelen moeten geldig zijn in de geplande vakantieperiode. Heb je corona en moet je daardoor in quarantaine? Dit geldt niet als quarantaineplicht.

  • Als ik mijn verblijf omboek naar een latere periode en dit komt duurder uit, betaal ik dan een meerprijs?

    Ja, is het verblijf in een latere periode duurder, dan betaal je het verschil bij.

  • Wanneer kan ik omboeken?

    Wij verwijzen je naar de Algemene Voorwaarden die op je boeking van toepassing zijn. Hier kun je, afhankelijk van de datum waarop de boeking is gemaakt, lezen of je kunt omboeken. 

  • Ik heb via Landal GreenParks een annuleringsverzekering afgesloten bij Europ Assistance. Wat zijn mijn rechten als ik mijn verblijf wil annuleren?

    Op de website van Europ Assistance vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over de annuleringsverzekering. Hier kun je lezen wanneer je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering en hoe je een claim kunt indienen. Kun je hier het antwoord op je vragen niet vinden, dan vragen wij je direct contact op te nemen met Europ Assistance.

Overige