Veelgestelde vragen

Omboeken en annuleren
  • Hoe verplaats of annuleer ik mijn verblijf?

    In veel gevallen kun je jouw verblijf verplaatsen naar een andere datum. Neem hiervoor contact op met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Kijk voor de mogelijkheden rondom omboeken in de Algemene Voorwaarden die voor jou van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop je jouw boeking hebt gemaakt.

    Annuleren

    Wil je jouw geplande verblijf liever annuleren? Dat kan eenvoudig via MijnLandal-account. Log in en klik op de reservering die je wilt annuleren, de rest wijst zich vanzelf.

    De kosten voor annuleren zijn tot tot 30 dagen vóór aankomst 30% van de totale reissom. Valt de datum van aankomst binnen de komende 30 dagen? Dan betaal je 100% van de totale reissom. Heb je jouw verblijf 14 dagen of korter geleden geboekt? Dan betaal je geen annuleringskosten.

     Let op: door te annuleren vraag je géén recreatie-voucher aan: als je recht hebt op een recreatievoucher sturen wij je een e-mail.

    Tijdelijke actie
    Voor onze parken in Duitsland*, Oostenrijk, Tsjechië, Zwitserland en Hongarije gelden tijdelijk speciale voorwaarden. Als je een reservering maakt voor een park in de reisperiode 1 juli tot 31 augustus 2021, kun je annuleren tot 30 dagen voor aankomst en ontvang je 100% je geld terug. 
    *Met uitzondering van vakantiepark Marissa, daar gelden de boekingsvoorwaarden van Novasol.

    Dit geldt bij:
    • Een gesloten park
    • Gesloten grens
    • Negatief reisadvies
    • Verplichting van quarantaine bij aankomst/terugkeer van vakantie, in combinatie met negatief reisadvies
    • Bovenstaande is officieel gecommuniceerd via de officiële website van de overheid van het land van bestemming of het land van herkomst
    • Minimale huurprijs is € 139


    Uitzonderingen
    • Bovenstaande voorwaarden gelden niet als je een verblijf hebt geboekt met een Hema-voucher. Neem in dat geval telefonisch contact op met het Contact Center.
    • Wil je een zakelijke reservering via Landal Business Line annuleren? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling Landal Business Line.
    • Boekingen gemaakt met Air Miles kun je annuleren, maar helaas is het in dat geval niet mogelijk om jouw gespaarde Air Miles-punten terug te ontvangen.

  • Kan ik omboeken als mijn gezelschap groter is dan de maximaal toegestane groepsgrootte in een bungalow?

    Bekijk de website van de Rijksoverheid om te zien of je aan de maximale groepsgrootte voldoet. Is dit het geval, dan kan je verblijf gewoon doorgaan. Wanneer je door de getroffen maatregelen de toegestane groepsgrootte overschrijdt, kun je omboeken. Vraag in dat geval een voucher aan. Met deze voucher kun je op een later moment een nieuw verblijf boeken. 

    Je kunt er ook voor kiezen een extra accommodatie te boeken. Neem in dat geval telefonisch contact met ons Contact Center.

  • Als ik mijn verblijf omboek naar een latere periode en dit komt duurder uit, betaal ik dan een meerprijs?

    Ja, is het verblijf in een latere periode duurder, dan betaal je het verschil bij.

  • Wat moet ik doen als ik wil omboeken?

    Als je een verblijf hebt geboekt en door de getroffen maatregelen de toegestane groepsgrootte overschrijdt, kun je omboeken. Vraag in dat geval een voucher aan. Met deze voucher kun je op een later moment een nieuw verblijf boeken.

    Heb je een verblijf geboekt in het buitenland? Dan kun je voor aankomsten tot 15 mei 2021 een voucher aanvragen. Later volgt meer informatie voor aankomsten na 15 mei. Houd hiervoor onze website in de gaten. Belgische gasten kunnen voor aankomsten in het buitenland tot 19 april 2021 een voucher aanvragen.

    Heb je een andere omboekreden? Dan verwijzen wij naar de Algemene Voorwaarden die op je boeking van toepassing zijn. Hier kun je, afhankelijk van de datum waarop de boeking is gemaakt, lezen of je kunt omboeken. 

  • Ik heb via Landal GreenParks een annuleringsverzekering afgesloten bij Europ Assistance. Wat zijn mijn rechten als ik mijn verblijf wil annuleren?

    Op de website van Europ Assistance vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over de annuleringsverzekering. Hier kun je lezen wanneer je aanspraak kunt maken op je annuleringsverzekering en hoe je een claim kunt indienen. Kun je hier het antwoord op je vragen niet vinden, dan vragen wij je direct contact op te nemen met Europ Assistance.

Vakantie boeken
  • Kan ik nog een verblijf boeken?

    Jazeker, op onze website of via het Contact Center kun je direct je verblijf boeken. Bekijk de maatregelen op onze parken in Nederland, zodat je ziet hoe je verblijf eruitziet. Voor bepaalde landen geldt dat onze parken door de maatregelen niet geopend zijn. Bekijk de maatregelen per land.

  • Kan ik nog alle accommodaties boeken?

    Nederland
    Onze Nederlandse parken zijn open. Op de website van de Rijksoverheid kun je zien wat de maximale groepsgrootte in een bungalow is. De informatie is te vinden onder de kopjes ‘Corona en reizen binnen Nederland’ en ‘Groepen in een vakantiehuis’. 

    België
    Er geldt een maximum van 1 persoon in de sociale bubbel (per huishouden). Dit wil zeggen dat je - naast je eigen huishouden - met 1 extra persoon een accommodatie mag boeken. 
     
    Duitsland
    De huidige situatie heeft ook invloed op het aantal personen waarmee je kunt verblijven in onze accommodaties. Zodra onze vakantieparken in Duitsland weer open mogen, vind je hier de laatste informatie. 

    Oostenrijk
    In Oostenrijk geldt geen maximum aan het aantal personen per bungalow. 

    * Momenteel zijn onze parken in Duitsland en Oostenrijk gesloten. Onder het kopje Situatie per land op deze pagina vind je meer informatie over de parken in deze landen.

  • Zijn er speciale boekingsvoorwaarden rondom corona?

    De maatregelen rondom het coronavirus brengen Landal GreenParks in uitdagende omstandigheden. Daarom hebben we tijdelijk een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Bekijk de boekingsvoorwaarden die van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop je je boeking hebt gemaakt.

  • Als ik nu een verblijf boek, kan ik dan wachten met betalen totdat ik zeker weet dat mijn verblijf doorgaat?

    Als je een verblijf boekt, vragen wij direct om een aanbetaling te doen. Het restbedrag dien je uiterlijk 8 weken voor je aankomstdatum te voldoen. Dit is niet gewijzigd. Je kunt betalen via MijnLandal, ook als je met de recreatie-voucher wilt betalen. Een overzicht van alle betaalmogelijkheden vind je hier.

  • Kan ik met meerdere gezinnen in een vakantiehuis in Nederland?

    Houd de site van de Rijksoverheid in de gaten voor alle maatregelen die getroffen zijn voor een vakantie in eigen land. Je kunt meer informatie vinden onder de kopjes ‘Corona en reizen binnen Nederland’ en ‘Groepen in een vakantiehuis’. Hier kun je ook zien wat de maximale groepsgrootte in een accommodatie is.

    Als je een verblijf hebt geboekt en door de getroffen maatregelen de toegestane groepsgrootte overschrijdt, kun je omboeken. Vraag in dat geval een voucher aan. Met deze voucher kun je op een later moment een nieuw verblijf boeken.

Voucher - terugbetaling
Voucher - Algemeen
  • Wat is een recreatie-voucher?

    De recreatie-voucher is een online betaalmiddel waarmee je een nieuwe boeking kunt maken. Je ontvangt een recreatie-voucher als je verblijf niet door kan gaan omdat het park gesloten is. Hier hoef je zelf niets voor te doen, je ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher.

    Deze voucher is geïntroduceerd vanwege de uitzonderlijke en onvoorziene situatie door verspreiding van het coronavirus. Deze regeling is tot stand gekomen in overleg met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken.

    De recreatie-voucher kan tot één jaar na uitgifte worden gebruikt als betaalmiddel voor een nieuwe boeking. Je kunt hierbij een keuze maken uit alle verblijven die op dat moment worden aangeboden op onze website.

    Nadert de einddatum van de voucher en is deze niet of niet volledig gebruikt? Dan betalen wij het resterende bedrag terug. We nemen hiervoor contact met je op.

    De volledige voorwaarden van de recreatie-voucher zijn te vinden op de speciale voucher pagina.

  • Wat zijn de voordelen van een recreatie-voucher?

    • Je kunt zelf online een nieuwe boeking maken.
    • Je kunt de boeking maken op het moment dat het jou uitkomt, tot één jaar na uitgifte van de recreatie-voucher.
    • Je kunt uit alle parken kiezen en voor alle verblijven die op dat moment boekbaar zijn op de website.

  • Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?

    De recreatie-voucher kun je tot één jaar na het moment van uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuw verblijf. Je kunt uit alle parken kiezen en voor alle verblijven die op dat moment te boeken zijn op de website.

    Nadert de einddatum van de voucher en is deze niet of niet volledig gebruikt? Dan betalen wij het resterende bedrag terug. We nemen hiervoor contact met je op.

  • Wanneer ontvang ik een recreatie-voucher en hoe werkt dit?

    Je ontvangt een recreatie-voucher als je een verblijf hebt geboekt op een moment dat een park gesloten is. Hier hoef je zelf niets voor te doen, je ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher. Als je je boeking hebt gemaakt via een reisbureau gelden er aangepaste voorwaarden voor de recreatie-voucher. Voor meer informatie vragen wij je contact op te nemen met het reisbureau waar je hebt geboekt.

    Heb je een verblijf geboekt in het buitenland? Dan kun je voor aankomsten tot 15 mei 2021 een voucher aanvragen. Later volgt meer informatie voor aankomsten na 15 mei. Houd hiervoor onze website in de gaten. Belgische gasten kunnen voor aankomsten in het buitenland tot 19 april 2021 een voucher aanvragen

    De recreatie-voucher kunt je inwisselen als een online betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. Hoe deze recreatie-voucher precies  gebruiken kan worden, lees je in de e-mail waarmee je de recreatie-voucher ontvangt. Het is niet mogelijk om je recreatie-voucher online te verzilveren voor een combinatiereservering bestaande uit meerdere bungalows. Je kunt in dit geval bellen met ons Contact Center voor het inwisselen van je recreatie-voucher.

  • Ik heb geen e-mailadres waarop ik een recreatie-voucher kan ontvangen. Wat nu?

    Wij hebben een e-mailadres nodig om de recreatie-voucher te kunnen versturen. Wij vragen je daarom om een e-mailadres aan te maken of om een e-mailadres van een familielid door te geven aan ons Contact Center.

Voucher - Besteden
Parkinformatie - Algemeen
  • Kan mijn geboekte verblijf in Nederland doorgaan?

    Onze vakantieparken in Nederland zijn open. Op de website van de Rijksoverheid kun je zien of je aan de maximale groepsgrootte voldoet. Is dit het geval, dan kan jouw verblijf gewoon doorgaan. Op de maatregelen pagina voor vakantieparken in Nederland kun je zien welke maatregelen er gelden tijdens je verblijf. 

  • Waarom verschillen de maatregelen op de parken?

    Elk park is uniek, qua ligging en faciliteiten. We wegen daarom per land en per park zorgvuldig af welke maatregelen we nemen.

  • Zijn mondkapjes verplicht bij een bezoek aan een van de vakantieparken?

    Nederland
    In de publieke binnenruimtes van al onze Nederlandse parken is het dragen van een mondkapje verplicht. Wij kunnen gasten weigeren wanneer zij ervoor kiezen om dit niet te doen.

    Ga je naar de Waddeneilanden? Zorg dan dat je een mondkapje op doet op de boot. De veerboot naar de Waddeneilanden wordt ook gezien als openbaar vervoer.

    België
    Er geldt een mondmaskerplicht in alle openbare ruimtes, op alle Belgische parken voor iedereen vanaf 12 jaar.

    Duitsland
    Op de parken in Duitsland is een mondkapje verplicht in alle openbare gelegenheden op zowel parken als buiten de parken.

    Oostenrijk
    Het dragen van een mondkapje is verplicht in alle restaurants/ horecagelegenheden, winkels, banken, openbaar vervoer, taxi's, stoeltjesliften en alle medische instellingen. Ook bij bijeenkomsten en diensten waarbij 2 meter afstand niet mogelijk is. Dit geldt niet voor kinderen onder de 7 jaar en personen met bepaalde ziektes.

    Denemarken
    Het dragen van een mondkapje is niet verplicht. Deze zijn alleen verplicht op het vliegveld. 

    Groot-Britannië
    Mondkapjes zijn verplicht in het openbaar vervoer, supermarkten, winkels en ziekenhuizen. Ook wordt het aanbevolen om op plekken waar dit niet mogelijk is afstand te houden. 
     
    Tsjechië
    In Tsjechië zijn mondkapjes alleen verplicht in de metro (niet in tram, bus en trein).

Parkinformatie - Faciliteiten
  • Zijn de zwembaden geopend?

    In de persconferentie is aangekondigd dat alle zwembaden in Nederland moesten sluiten. Helaas is het dus op dit moment niet mogelijk om te zwemmen op onze parken. Houd onze maatregelen pagina in de gaten. Zodra zwemmen weer mogelijk is, geven we hier aan waar je rekening mee moet houden. 

  • Zijn de parken open voor dagrecreatie?

    Nee, helaas is dagrecreatie nog niet mogelijk.

  • Is Bollo op het park aanwezig?

    Bollo staat te trappelen om alle activiteiten weer te doen, maar wel op afstand. Bollo neemt zo nu en dan een kijkje op bijvoorbeeld een golfcar. Bollo knuffelen en met Bollo dansen gaat helaas even niet. Maar hij kan niet wachten om weer langs te komen.

  • Zijn de restaurants op de Nederlandse parken geopend?

    Goed nieuws: onze terrassen zijn weer open! Tussen 12- 18 uur ben je welkom voor een hapje en drankje. Buiten deze tijden zijn de terrassen gesloten. Helaas mogen we je nog niet binnen ontvangen in onze restaurants. Maar gelukkig wordt het steeds beter weer! Daarnaast zijn er genoeg bezorg- en take-away-mogelijkheden om in je eigen bungalow te genieten van al het lekkers uit onze parkkeuken. Bestel gerechten van de Brasseriekaart of maak een keuze uit ons snackbar- en pizza-assortiment. Genoeg keuze! We hebben ook speciale 'verwenboxen'. Bekijk in de Landal- app wat je kunt bestellen op het park waar jij verblijft. Eet smakelijk!

  • Welke faciliteiten op parken zijn open?

    Er zijn strengere maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus in te perken. Hierdoor hebben wij de volgende faciliteiten helaas moeten sluiten:

    • Zwembaden
    • Indoorspeelparadijs
    • Speelhallen
    • Bowlingbanen

    Bezorgen en afhalen blijft mogelijk op onze parken. Ook kunt u nog steeds gebruik maken van onze outdoor faciliteiten. Op de parken hebben we een Fun & Entertainment pick-up point gecreëerd. Hier regelt u inschrijvingen en betalingen voor activiteiten en faciliteiten en kunt u knutsel-, sport-, en spelmateriaal aanschaffen om in en rond uw bungalow te gebruiken. Bollo's huisje is ook te bewonderen.

    Activiteiten:
    Georganiseerde groepsactiviteiten worden niet meer aangeboden. Individuele activiteiten en activiteiten voor maximaal 2 personen of een huishouden zoals mini golf, fietsverhuur en de ontdek scharrelbox, worden wel aangeboden.

     Kijk op onze maatregelenpagina voor de laatste updates. 

De situatie op de Landal parken in Europa
  • Hoe is de situatie in Nederland, België en Duitsland?

    Nederland
    Alle parken in Nederland zijn geopend. Je bent van harte welkom op een van onze parken.

    Op dit moment zijn al onze indoor faciliteiten (m.u.v. Park- en giftshops) en zwembaden gesloten. Wel kun je gebruik maken van onze outdoor faciliteiten en de afhaal- en bezorgmogelijkheden. Kijk op onze maatregelenpagina voor de laatste updates. Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we naar onze Zorgeloos boeken pagina.

    België
    Alle parken in België zijn geopend.

    Wij nemen gepaste maatregelen om je een onbezorgd verblijf te bieden. Met de aanpassingen die wij op onze parken hebben doorgevoerd zal je vakantie er iets anders uit zien dan je gewend bent. Niet alle faciliteiten en activiteiten kunnen op dit moment worden geopend. Kijk op onze maatregelen pagina voor de laatste updates.

    Voor onze gasten uit Nederland: Dit park ligt net over de grens in België. Dat betekent dat het landelijke reisadvies van invloed kan zijn. Kijk op de website van Nederland Wereldwijd voor het actuele reisadvies voor je gewenste aankomstdatum. 

    Duitsland
    In verband met strenge maatregelen in Duitsland zijn onze Duitse vakantieparken helaas gesloten van 2 november 2020 tot mei 2021.

    De vakantiewoningen of appartementen op Landal Winterberg en Dormio Eifeler Tor zijn vanaf 15 mei weer te boeken voor en verblijf. Landal Travemünde en Landal Dwergter Sand zijn vanaf 17 mei weer geopend. Landal Salztal Paradies is vanaf 19 mei weer te geopend. Landal Mont Royal, Sonnenberg, Eifeler Tor, Wirfttal, Warsberg en Hochwald zijn vanaf 24 mei weer boekbaar voor een ontspannen vakantie met een veilig gevoel. We kijken er naar uit om je binnenkort te verwelkomen op een van onze vakantieparken.

  • Hoe is de situatie in Denemarken, Oostenrijk en Zwitserland?

    Denemarken
    Alle vakantieparken in Denemarken zijn met de nodige aanpassingen weer open. Wij nemen gepaste maatregelen om je een onbezorgd verblijf te bieden. Met de aanpassingen die wij op onze parken hebben doorgevoerd zal jouw vakantie er iets anders uit zien dan je gewend bent.

    Kijk op onze maatregelen pagina voor alle genomen maatregelen op onze vakantieparken. Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we je naar onze Zorgeloos boeken pagina.

    Oostenrijk
    In verband met strenge maatregelen in Oostenrijk zijn onze Oostenrijkse vakantieparken helaas gesloten.

    Vanaf 19 mei 2021 zijn Landal Rehrenberg, Landal Bad Kleinkirchheim, Landal Brandnertal en Landal Chalet Matin weer geopend. Vanaf 21 mei zijn ook Landal Resort Maria Alm, Landal Katschberg en Landal Hochmontafon weer te boeken voor een verblijf. We kijken er naar uit om je te verwelkomen op een van onze vakantieparken.

    Zwitserland
    Alle vakantieparken in Zwitserland zijn met de nodige aanpassingen open. Wij nemen gepaste maatregelen om je een onbezorgd verblijf te bieden. Met de aanpassingen die wij op onze parken hebben doorgevoerd zal jouw vakantie bij Landal GreenParks er iets anders uit zien dan je gewend bent.

    Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we je naar onze Zorgeloos boeken pagina.

  • Hoe is de situatie in Groot Brittannië?

    Er gelden reisbeperkingen in en naar Groot Brittannië. Het is helaas niet mogelijk om een boeking te maken voor de parken in Groot Brittannië met aankomst t/m 17 mei 2021. Zodra de situatie veranderd zullen wij dit hier updaten.

    Voor reisadviezen vanuit de lokale overheid en de speciale corona-omboekflexibiliteit verwijzen we naar onze Zorgeloos boeken pagina.

  • Hoe is de situatie in Tsjechië en Hongarije?

    Tsjechie
    De regering van Tsjechië heeft maatregelen genomen tegen de verspreiding van het coronavirus. Hierdoor hebben wij helaas moeten besluiten ons park Landal Marina Lipno tot 15 mei 2021 te sluiten.

    Hongarije
    De Hongaarse regering heeft maatregelen genomen tegen de verspreiding van het coronavirus. Hierdoor hebben wij helaas moeten besluiten ons park Landal Residence Duna tot 19 mei 2021 te sluiten.

Overige