Veelgestelde vragen
-
Kan mijn geboekte verblijf in Nederland doorgaan?
Onze vakantieparken in Nederland zijn open. Op de website van de Rijksoverheid kunt u zien of u aan de maximale groepsgrootte voldoet. Is dit het geval, dan kan uw verblijf gewoon doorgaan. Op de maatregelen pagina voor vakantieparken in Nederland kunt u zien welke maatregelen er gelden tijdens uw verblijf.
-
Hoe verplaats of annuleer ik mijn verblijf?
In veel gevallen kunt u uw verblijf verplaatsen naar een andere datum. U kunt hiervoor contact opnemen met het Contact Center. Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we een aanpassing gedaan in onze voorwaarden. Kijk voor de mogelijkheden rondom omboeken in de Algemene Voorwaarden die voor u van toepassing zijn. Dit hangt af van de datum waarop u uw boeking heeft gemaakt.
Annuleren
Het is mogelijk op uw boeking te annuleren. Geef uw annulering eenvoudig online door via dit formulier. Vul de gegevens in van de boeking en we verwerken dit zo snel mogelijk voor u.
We informeren u graag over onze annuleringsvoorwaarden:- Annuleert u binnen 14 dagen na het maken van de boeking en is de aankomstdatum niet binnen 28 dagen? Dan ontvangt u 100% van uw reissom terug.
- Annuleert u na 14 dagen na het maken van de boeking en is de aankomstdatum niet binnen 28 dagen? Dan ontvangt u 70% terug van uw reissom.
- Annuleert u na 14 dagen na het maken van de boeking en is uw aankomstdatum binnen 28 dagen? Helaas kunnen wij de reissom van uw reservering niet terugstorten.
Uitzonderingen- Bovenstaande voorwaarden gelden niet als u een verblijf heeft geboekt met een Hema-voucher. Neem in dat geval telefonisch contact op met het Contact Center.
- Wilt u een zakelijke reservering via Landal Business Line annuleren? Neem dan telefonisch contact op met de afdeling Landal Business Line.
- Boekingen gemaakt met Air Miles kunt u wel annuleren door het formulier in te vullen. Helaas is het in dat geval niet mogelijk om uw Air Miles-punten terug te ontvangen.
-
Ik heb een (zakelijke) boeking gemaakt via Landal Business Line. Kan ik deze ook omboeken of annuleren in verband met het coronavirus?
Vanwege de maatregelen rondom het coronavirus, hebben we aanpassingen gedaan in onze zakelijke voorwaarden. Wij willen u vragen contact met ons op te nemen via businessline@landal.nl, zodat wij u kunnen laten weten wat de mogelijkheden zijn voor het omboeken of annuleren van uw reservering. Vermeld in uw e-mail s.v.p. uw reserveringsnummer en aankomstdatum. Voor de laatste informatie kunt u ook terecht op onze website, www.landalbusinessline.nl.
-
Kan ik dagelijks aankomen op de camping?
Op de meeste parken is het mogelijk om dagelijks aan te komen op de camping, met uitzondering van de zomermaanden. Het is helaas niet mogelijk om verblijven van één of twee nachten online te reserveren. Hiervoor kunt u telefonisch contact opnemen met de camping van uw keuze en vragen naar de mogelijkheden.
-
Welk soort kampeerplaatsen bieden de campings aan?
De campings van Landal GreenParks bieden zowel losse campingplaatsen aan als luxe stacaravans (ingerichte verhuuraccommodaties). Deze zijn volledig ingericht en verbruik van water, electriciteit en/of verwarming zijn in de huurprijs meeberekend.
Er zijn verschillende typen campingplaatsen:- Natuurplaatsen zonder elektra (m.u.v. Esonstad; één aansluitpunt per vier plaatsen)
- Basisplaatsen met elektra
- Comfortplaatsen met elektra, afvalwateraansluiting en kraantje
- Camperplaatsen
-
Wat zijn de aankomst- en vertrektijden voor campings?
Een campingplaats kunt u vanaf 13.00 uur betrekken en op de vertrekdag dient u de plaats vóór 12.00 uur vrijgemaakt te hebben. Tegen betaling kunt u tot 18.00 uur op de campingplaats blijven, mits deze niet opnieuw verhuurd is. Informeer hiernaar op de dag van vertrek voor 12.00 uur.
-
Ik wil mijn reisdata wijzigen. Kan dat?
Als uw aankomstdatum (nog) niet binnen 28 dagen vanaf vandaag valt, kunt u uw reisdata nog aanpassen. U kunt hiervoor contact opnemen met ons Contact Center via: 0900 – 8842. Wij helpen u graag persoonlijk verder. De huursom van de boeking blijft gelijk of wordt hoger. Als de gewijzigde boeking duurder wordt, dan betaalt u het verschil extra.
Voor reserveringen met een aankomstdatum binnen 28 dagen is het helaas niet mogelijk om reisdata te wijzigen. -
Ik wil graag mijn reservering annuleren. Hoe doe ik dat?
Dat kan eenvoudig online via het annuleringsformulier. Voor annuleringen kunnen wij, afhankelijk van uw aankomstdatum en het moment van reserveren kosten in rekening brengen:
- Wanneer uw aankomstdatum binnen 28 dagen is, moeten wij helaas de gehele reissom in rekening brengen.
- Wanneer uw aankomstdatum NIET binnen 28 dagen is én u uw vakantie langer dan 14 dagen geleden heeft geboekt, brengen wij 30% van de totale reissom in rekening.
- Wanneer uw aankomstdag NIET binnen 28 dagen is én u uw vakantie 14 dagen of korter geleden heeft geboekt, is annuleren gratis.
Deze dagen zijn zowel werkdagen als weekenddagen.
Let op: door te annuleren vraagt u géén recreatie-voucher aan. Als u een verblijf heeft geboekt op een moment dat een park gesloten is, ontvangt u wél een recreatie-voucher. Hier hoeft u zelf niets voor te doen, u ontvangt vanzelf een e-mail van ons met de recreatie-voucher. -
Hoeveel van mijn reissom krijg ik terug als ik nu annuleer?
Als op het moment van annuleren uw aankomstdatum niet binnen 28 dagen valt komt u in aanmerking voor een (gedeeltelijke) terugbetaling. Op basis van hoeveel dagen geleden u heeft gereserveerd, wordt vervolgens bepaald hoeveel u van de reissom terugkrijgt:
- Annuleert u binnen 14 dagen na het maken van uw reservering, dan krijgt u 100% van de reissom terug.
- Annuleert u later dan 14 dagen na het maken van uw reservering, dan krijgt u 70% van de reissom terug.
In geval van annulering van een reservering met een aankomstdatum binnen 28 dagen, komt u helaas niet in aanmerking voor terugbetaling.
Deze dagen zijn zowel werkdagen als weekenddagen.
-
De reissom is twee keer afgeschreven van mijn rekening. Wat nu?
Vervelend als dit het geval is. Het te veel betaalde bedrag storten we binnen enkele dagen terug op uw rekening. U hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.
-
Ik heb een giftcard of een voucher hoe kan ik hiermee betalen?
Gebruik uw giftcard of recreatie-voucher als betaalmiddel tijdens het maken van een nieuwe boeking op onze website of na het plaatsen van een boeking in uw persoonlijke Mijn-Landalaccount. U kunt hem ook inwisselen op een van onze parken. Als de waarde van de giftcard of voucher lager is dan de reissom, kunt u het restant betalen met iDeal of met uw creditcard.
-
Kan ik uitstel van betaling krijgen?
In onze algemene voorwaarden kunt u zien welke betaaltermijn voor u van toepassing is. Wij maken hiervoor geen uitzonderingen. Als u niet betaalt binnen de gestelde betaaltermijnen, dan moeten wij helaas uw reservering annuleren
-
Hoe laat moet ik mijn accommodatie verlaten?
U kunt uw accommodatie op de dag van vertrek tot 10.30 uur gebruiken. Wij vragen u om uiterlijk 10.30 uur de sleutels van uw accommodatie in te leveren bij de receptie.
-
Wat wordt er van mij verwacht voordat ik uitcheck?
Op uw vertrek dag vragen we u om de accommodatie bezemschoon achter te laten en de vaatwasser uit te ruimen. Daarnaast om het bedlinnen in de waszak in de gang te zetten en uw afval naar de afvalcontainers te brengen. Heeft u de open haard gebruikt? Fijn als u de aslade leegt in de vuilnisbak (liever de stofzuiger hier niet voor gebruiken).
-
Kan ik mijn elektrische auto op het park opladen?
Op de meeste parken bevindt zich een laadpaal, waar twee auto’s tegelijkertijd opgeladen kunnen worden. Bekijk onder het kopje ‘praktisch’ op de parkpagina van het betreffende park om erachter te komen of er bij uw geboekte verblijf een laadpaal aanwezig is.
-
Hoe maak ik een account aan?
U kunt eenvoudig een account aanmaken via de website. Ga naar 'Inloggen' en vervolgens naar 'Nog geen account'. Vul uw gegevens in en klik op 'Aanmelden'. U ontvangt een e-mail om uw account te bevestigen.
-
Ik ben mijn wachtwoord vergeten?
U kunt een nieuw wachtwoord aanmaken als u op 'Wachtwoord vergeten' op onze website klikt. Ga naar de inlogpagina en klik vervolgens op 'Wachtwoord vergeten'.
-
Waar zie ik de status van mijn betaling?
Vanuit uw reserveringsbevestiging kunt u online uw reservering bekijken. Onder 'Betaalinformatie' vindt u de actuele status van uw betaling(en).
-
Hoe weet ik of mijn betaling correct ontvangen is?
U ontvangt van ons een bevestigingsmail over uw bestelling. Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen? Kijkt u dan eerst of deze e-mail in uw ongewenste e-mail is terecht gekomen. Is dit niet het geval dan vragen wij u contact op te nemen met ons Contact Center via: +32-89 44 91 40.
-
Wat moet ik doen als mijn betaling niet lukt?
Kunt u geen giftcard bestellen omdat uw betaling niet lukt dan vragen wij contact op te nemen met ons Contact Center via: +32-89 44 91 40. Wij helpen u graag verder.
-
Tot hoelang van te voren kan ik een Landal Giftcard bestellen?
Wanneer de Landal Giftcard op maandag vóór 17.00 uur wordt besteld is deze dinsdag in huis. Wanneer de Landal giftcard op zaterdag wordt besteld wordt deze op dinsdag bezorgd.
-
Kan ik een adreswijziging doorgeven?
U kunt op onze website via de link hieronder direct een adreswijziging doorgeven.
-
Kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?
U kunt op onze website via de link hieronder direct aanmelden voor onze nieuwsbrief.
-
Hoe kan ik me afmelden voor informatie per e-mail en-of post?
U kunt zich op onze website via de link hieronder direct afmelden voor de mailings en/of post.
Overige info
Contact Center
Voor informatie en reserveringen kunt u contact opnemen met ons Contact Center via:
+32-89 44 91 40
Openingstijden Contact Center
Maandag t/m vrijdag van 08.00 - 20.00 uur
Zaterdag en zondag en feestdagen 10.00 - 15.00 uur
Voor contact vanuit Nederland klik hier.
Contactgegevens parken
Het adres en de routebeschrijving van ieder park vindt u onder 'praktische info' in het menu.Alle parken
Pers
Op de newsroom for press and bloggers van Landal GreenParks wordt al het nieuws gedeeld voor de duurzame- toeristische, recreatie-, landelijke- en regiopers.BTW en KvK-nummer
BTW Landal GreenParks: NL802366739B01KvK-inschrijfnummer: 27052417
Adresgegevens
Hoofdkantoor Den Haag
BezoekadresBezuidenhoutseweg 78
2594 AX Den Haag
+31-(0)70-300 35 35 (niet voor in- en verkoop, informatie en reserveringen)
Postadres
Postbus 95991
2509 CZ Den Haag
Kantoor Zwolle
BezoekadresHanzelaan 320-328
8017 JP Zwolle
+31-(0)88-205 96 00 (niet voor informatie en reserveringen)
+31-(0)88-205 97 00 (voor eigenaren en bestuurders)
Postadres
Postbus 40224
8004 DE Zwolle
GmbH Trier
BezoekadresMax-Planck-Straße 12
DE - 54296 Trier
Deutschland
+49-(0)1806 700 730
Kantoor Varde
Bezoekadres
Gl. Kjærvej 15
Dk - 6800 Varde
Danmark