Veelgestelde vragen

Algemene informatie
  • Kan ik een accommodatie reserveren voor een langere periode?
    Het is mogelijk om een accommodatie voor een langere periode te reserveren. Bij Landal Business Line kunt u voor maximaal 52 weken aaneengesloten reserveren. Voor details, beschikbaarheid, prijzen, voorwaarden en het reserveren neemt u contact met ons op.
  • Kan ik werknemers onderbrengen in de accommodaties van Landal GreenParks?
    Het is mogelijk om werknemers onder te brengen op de parken van Landal GreenParks. Voor uw werknemers gelden dezelfde voorwaarden als voor onze overige gasten. Wel is er een maximum gesteld aan het aantal zakelijke reserveringen op onze parken. Het is daartoe mogelijk dat, in het geval het maximum zakelijk te reserveren bungalows is bereikt, wij uw werknemers niet kunnen plaatsen op ons park. In dat geval zullen wij ons uiterste best doen om een alternatief te vinden op één van onze parken in de regio.
  • Welke reserveringen vallen onder tijdelijke woonruimte?

    Alle reserveringen op de parken van Landal GreenParks die u zakelijk wenst te reserveren, vallen onder 'Tijdelijke woonruimte'.

    Dit is ongeacht de duur of het aantal bungalows. In het geval u een particuliere reservering wenst te maken, verwijzen wij u naar onze website of neem telefonische contact op. In sommige gevallen is er sprake van een uitzondering en vallen particuliere reserveringen wel onder 'Zakelijk huren'.

  • Wanneer reserveer ik als particulier bij Landal Business Line?
    Als particulier kunt u bij Landal Business Line terecht op het moment dat u voor een langere periode (vier weken of langer) of meerdere bungalows (tien bungalows of meer) wilt reserveren. Wij leggen uw reservering vast in een offerte en zorgen ervoor dat u tegen de gunstige voorwaarden van een langere periode of een groepsreservering kunt reserveren. In alle overige gevallen verwijzen wij u naar Landal Greenparks via de website of 0900 8842.
Reserveren en voorwaarden
  • Wat kan ik bij mijn reservering bijboeken?

    Bij uw reservering kunt u extra services boeken, zoals een handdoekenpakket per persoon, een ontbijt, diner of een comfortpakket. Zie hier een overzicht van bij te boeken arrangementen.

    Neem voor meer informatie en het reserveren van extra services contact met ons op.

  • Hoeveel accommodaties kan ik reserveren?

    Er geldt geen restrictie in het aantal accommodaties dat u bij ons kunt reserveren. Wel is dit afhankelijk van de beschikbaarheid. Wij kunnen u het aantal accommodaties aanbieden dat op het moment van uw aanvraag beschikbaar is. Voor beschikbaarheid en reserveringen vragen wij u contact op te nemen met ons.

    Ook is het mogelijk om een volledig park te huren. Voor de mogelijkheden van een uitkoop verwijzen wij u naar de eventspagina.

  • Hoe zijn de prijzen opgebouwd?

    De prijzen van de reserveringen bestaan uit een deel huurkosten (huren van de bungalow) en een deel extra’s. Beiden worden berekend inclusief BTW. De prijzen die u ontvangt van Landal Business Line zijn altijd inclusief BTW, tenzij anders aangegeven. Voor het huren van een accommodatie geldt in Nederland het laag-BTW tarief van 6%. Ook de verplichte extra’s hebben dit laagtarief.

    Sommige extra’s die worden aangeslagen tegen het hoog-BTW tarief van 21%. Deze uitsplitsing wordt op uw factuur weergegeven. Voor reserveringen op parken buiten Nederland geldt het BTW tarief van het betreffende land. Ook deze uitsplitsing vindt u terug op uw factuur.

  • Hoe kan ik een offerte aanvragen?

    U kunt op verschillende manieren een offerte aanvragen. Op onze website wordt u deze mogelijkheid geboden door middel van de link ‘vraag offerte aan’. Op deze wijze vraagt u snel en eenvoudig een offerte op.

    Wenst u een offerte en heeft u zeer specifieke wensen, dan vragen wij u om contact met ons op te nemen. Wij nemen graag de tijd om met u uw wensen door te spreken en te kijken wat het best passende aanbod voor uw vraag is.

  • Wat is de prijs als ik één nacht verblijf?
    De prijs voor het huren van een accommodatie bij Landal GreenParks is gebaseerd op de week-, weekend- of midweekprijs van de betreffende periode. In het geval u een nacht wilt boeken, dan geldt de weekend of midweekprijs waarin deze nacht valt. In sommige gevallen geldt hiervoor een uitzondering. Wij zullen u hierover informeren indien dit het geval is.
Accommodaties
  • Op welke parken zijn luxe accommodaties te vinden?

    Landal GreenParks biedt u de mogelijkheid om luxe accommodaties te reserveren met een wasmachine, afwasmachine, zonnebank en extra luxueuze inrichting, zoals een DVD-speler, flatscreen TV en/of badkamer met whirlpool.

    Wilt u nóg meer luxe, dan kunt u ook nog kiezen voor een stoomdouchecabine, sauna, 2e badkamer en/of jacuzzi in uw eigen accommodatie.

    Klik hier voor een overzicht van parken met luxe accommodaties.

  • Wat voor soort koffiezetapparaat is er in de accommodatie aanwezig?
    In (bijna) alle accommodaties is standaard een filter-koffiezetapparaat en een waterkoker aanwezig. Indien er ook een Senseo-koffiezetapparaat of Nespresso apparaat in de accommodatie aanwezig is, wordt dit in de brochure en/of bij de accommodatieomschrijving op de website vermeld.
  • Met hoeveel personen kan ik gebruik maken van de accommodatie?

    De verschillende accommodaties worden omschreven door middel van een typeaanduiding. Deze typeaanduiding bestaat uit een cijfer en een toevoeging van letters. Het cijfer geeft aan voor hoeveel gasten de accommodatie geschikt is.

    Een voorbeeld: Bungalowtype 6B is geschikt voor maximaal zes gasten. Voor verdere detailinformatie kijkt u op het park van uw keuze onder accommodaties.

  • Hoeveel personen kunnen er in de accommodaties verblijven?

    De verschillende accommodaties worden omschreven door middel van een typeaanduiding. Deze typeaanduiding bestaat uit een cijfer en een toevoeging van letters. Het cijfer geeft aan voor hoeveel gasten de accommodatie geschikt is.

    Een voorbeeld: Bungalowtype 6B is geschikt voor maximaal zes gasten. Door meerdere accommodaties naast elkaar te combineren, is het mogelijk om grotere groepen op het park onder te brengen. Voor meer informatie neemt u contact met ons op. Voor verdere detailinformatie kijkt u op het park van uw keuze onder accommodaties.

  • Is er een keukenpakket aanwezig in de accommodatie?
    Er is standaard een startpakket aanwezig in de accommodatie met afwasmiddel, vaatdoek en afwasborstel. Handdoeken en theedoeken zijn niet standaard aanwezig in de bungalow. Een keukendoekenpakket kunt u reserveren voor € 4,75.
Aankomst en verblijf
  • Wat zijn de openingstijden van de parkrecepties?

    Voor al uw vragen en het verkrijgen van informatie kunt u terecht bij de parkreceptie. De parkrecepties hebben wisselende openingstijden.

    Voor de openingstijden van de parkrecepties kunt u terecht op onze website. Bij het gewenste park kunt u onder het kopje "goed om te weten" de openingstijden van de receptie terugvinden.

    Daarnaast is er een overzicht met de contactgegevens van onze parken.

  • Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?

    Op de dag van aankomst is uw accommodatie vanaf 15.00 uur beschikbaar. In overleg kan er bij uitzondering bekeken worden of eerder inchecken mogelijk is. Het is wel al mogelijk om vanaf 10.00 uur op de dag van aankomst gebruik te maken van de parkfaciliteiten.

    Op de dag van vertrek dient u uw bungalow uiterlijk om 10.30 uur te verlaten en volgens de geldende parkregels op te leveren. In het geval u van de ene bungalow naar de andere gaat verhuizen, gelden dezelfde tijden. Op Hof van Saksen dient u de boerderij uiterlijk om 11.00 uur te verlaten.

    U dient de bungalow waaruit u vertrekt om uiterlijk 10.30 uur te verlaten en kunt inchecken in de nieuwe bungalow vanaf 15.00 uur. In overleg met de parkreceptie kunnen hier uitzonderingen op gemaakt worden.

  • Het lukt mij niet om voor sluitingstijd bij de receptie aan te komen. Wat moet ik doen?
    Wanneer u later aankomt dan sluitingstijd van de parkreceptie, dient u dit vooraf te melden bij de parkreceptie. Zij kunnen dan een afspraak met u maken betreffende het afhalen van de bungalowsleutel. Het telefoonnummer van het park kunt u vinden op de website van het betreffende park. Onder de link 'Adres en routebeschrijving' vindt u de adresgegevens het telefoonnummer van de parkreceptie.
  • Is het ook mogelijk om mijn verblijf te verlengen?

    Afhankelijk van beschikbaarheid is het mogelijk om uw verblijf te verlengen tot een maximale verblijfsduur van 52 aaneengesloten weken.

    Wij vragen u om hiervoor in een zo vroeg mogelijk stadium contact op te nemen met Landal Business Line, tel +31 (0)88 - 205 98 88 (lokaal tarief).

  • Wordt er op de parken een borgsom gevraagd bij aankomst?

    Het park is gerechtigd om een borgsom te vragen van maximaal € 500 per accommodatie. In de meeste gevallen zult u hier van te voren van op de hoogte worden gesteld door het park. Dit staat tevens opgenomen in de Algemene Voorwaarden.

    Wanneer u vooraf wenst te weten of er een borgsom gevraagd wordt, adviseren wij u om contact op te nemen met de parkreceptie. Bekijk de Algemene Voorwaarden.

Betalen en verzekeren
  • Welke betaalmethoden zijn er?
    U ontvangt een factuur voor uw reservering. U kunt de termijn(en) voldoen door deze over te maken op de bankrekening van de Business Line:
    • vanuit Nederland: NL30RABO0142159514
    • vanuit andere landen: IBAN: NL30 RABO 0142 1595 14 – BIC: RABONL2U
  • Wanneer moet ik mijn reservering betalen?
    Wij verzoeken u de reservering te betalen volgens de betalingsvoorwaarden die vermeld staan in het contract. Deze voorwaarden corresponderen met de termijn(en) die staan vermeld op uw factuur. In sommige gevallen verzoeken wij u, gezien het late karakter van de reservering (last minute), de betaling met spoed over te maken. Hierover wordt u in het contract of de e-mailbevestiging geïnformeerd.
  • Wat is het geldende BTW-percentage van mijn reservering?
    Voor het huren van een accommodatie en sommige extra’s geldt in Nederland het BTW-laag tarief van 6%. Voor sommige, meestal luxe, extra’s geldt het BTW-hoog tarief van 21%. Voor parken in het buitenland geldt het BTW tarief dat geldend is in het betreffende land. Wij vermelden het BTW-percentage en het bijbehorende bedrag op de factuur.
  • Kan ik ook een annuleringsverzekering afsluiten?
    Door het ondertekenen van ons contract gaat u akkoord met onze annuleringsvoorwaarden. Deze voorwaarden gelden voor alle reserveringen in het betreffende contract. Het is tevens mogelijk om bij uw reservering een annuleringsverzekering af te sluiten bij Europeesche Verzekeringen. Vraag ons naar de mogelijkheden tijdens het reserveren. De actuele voorwaarden van de Europeesche Verzekeringen kunt u hier vinden.
Wijzigen en annuleren
  • Hoe kan ik mijn reservering wijzigen en of arrangementen bijboeken?
    U kunt uw reservering wijzigen tot 14 dagen voor aankomst. Hiervoor kunt u contact opnemen met de Business Line. Dit geldt zowel voor het wijzigen van de bungalows, de extra’s, het programma en het aantal personen. Afhankelijk van de wijziging is het mogelijk dat er kosten worden doorbelast voor de wijziging. Indien dit het geval is, zullen wij u hierover informeren. In alle gevallen geldt dat het wijzigen van een reservering onder voorbehoud is van beschikbaarheid. Voor het wijzigen van een reservering geldt een uitzondering. Het wijzigen van het aantal bungalows naar minder bungalows wordt gezien als een gedeeltelijke annulering. Hiervoor gelden onze annuleringsvoorwaarden die staan vermeld in uw contract.
  • Hoe kan ik mijn reservering annuleren en welke gevolgen heeft dit?
    U kunt uw reservering annuleren volgens de annuleringsvoorwaarden die staan vermeld in uw contract. In alle gevallen vragen wij u om uw annulering schriftelijk door te geven.
  • Mijn persoonsgegevens kloppen niet in de reservering. Hoe kan ik dit laten aanpassen?
    Indien uw persoonsgegevens niet kloppen willen wij u vriendelijk verzoeken om dit zo snel mogelijk aan ons kenbaar te maken, zodat wij dit kunnen wijzigen in uw reservering, offerte of prijsvoorstel. U kunt ons hierover informeren via het Contact Center, email, fax of post.