Veelgestelde vragen

Betalen
  • Ik heb een giftcard of een voucher hoe kan ik hiermee betalen?

    Gebruik je giftcard of recreatie-voucher als betaalmiddel tijdens het maken van een nieuwe boeking op onze website of na het plaatsen van een boeking in jouw persoonlijke Mijn-Landalaccount. Je kunt hem ook inwisselen op een van onze parken. Als de waarde van de giftcard of voucher lager is dan de reissom, kun je het restant betalen met iDeal of met je creditcard. 

  • Ik heb een herinnering of aanmaning ontvangen. Wat moet ik doen?

    Als je inmiddels al hebt betaald, dan kun je de herinnering als niet verzonden beschouwen. Als je nog niet hebt betaald, dan vragen we je om te betalen binnen de gestelde betaaltermijn. Wij kunnen hier geen uitzonderingen op maken. Als je niet betaalt binnen de gestelde termijn, moeten wij helaas jouw reservering annuleren.

  • De reissom is twee keer afgeschreven van mijn rekening. Wat nu?

    Vervelend als dit het geval is. Het te veel betaalde bedrag storten we binnen enkele dagen terug op je rekening. Je hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen.

  • Kan ik betalen met PayPal?

    Betalingen kunnen veilig en gemakkelijk gedaan worden vanaf een bankrekening, creditcard of van ontvangen geld op de PayPal-rekening. (alleen bij online reserveringen, 0 - 56 dagen voor aankomst). Kijk hier voor meer informatie over de betaalmogelijkheden.

  • Kan ik uitstel van betaling krijgen?

    In onze algemene voorwaarden kun je zien welke betaaltermijn voor jou van toepassing is. Wij maken hiervoor geen uitzonderingen. Als je niet betaalt binnen de gestelde betaaltermijnen, dan moeten wij helaas jouw reservering annuleren

  • Krijg ik na mijn betaling een betalingsbevestiging?

    Als u vanuit “Mijn reservering” betaald heeft via Bancontact, PayPal of Credit Card, ontvangt u een betalingsbevestiging via e-mail. 
    Als u betaald heeft via een elektronische overboeking, ontvangt u géén betalingsbevestiging.

    U kunt uw reservering online bekijken via uw reserveringsbevestiging. Ook kunt u uw reservering bekijken in uw account. Log in en voeg direct uw reservering toe. Uw reserveringsnummer vindt u in uw reserveringsbevestiging, die u heeft ontvangen per e-mail.

    Wanneer u nog niet heeft betaald ontvangt u een bericht van ons. 

    Helaas is het nog niet mogelijk om groepsboekingen online te bekijken en online te betalen.

  • Krijg ik na mijn betaling een betalingsbevestiging?

    Als u vanuit “Mijn reservering” betaald heeft via Bancontact, PayPal of Credit Card, ontvangt u een betalingsbevestiging via e-mail. 
    Als u betaald heeft via een elektronische overboeking, ontvangt u géén betalingsbevestiging.

    U kunt uw reservering online bekijken via uw reserveringsbevestiging. Ook kunt u uw reservering bekijken in uw account. Log in en voeg direct uw reservering toe. Uw reserveringsnummer vindt u in uw reserveringsbevestiging, die u heeft ontvangen per e-mail.

    Wanneer u nog niet heeft betaald ontvangt u een bericht van ons. 

    Helaas is het nog niet mogelijk om groepsboekingen online te bekijken en online te betalen.

  • Ik ben mijn reserveringsbevestiging kwijt. Wat moet ik doen?

    Je ontvangt jouw reserveringsbevestiging inclusief factuur binnen 3 dagen na het vastleggen van je reservering per e-mail. Indien je deze bevestiging kwijt bent geraakt, verzoeken wij je om telefonisch contact op te nemen met het Contact Center, tel. +32-89 44 91 40. Wij zullen vervolgens jouw reserveringsbevestiging opnieuw sturen per e-mail. Je dient deze goed te bewaren, te printen en mee te brengen naar het park.

  • Mijn factuur van een reservering is niet juist. Wat moet ik doen?

    Indien Landal GreenParks jouw reservering in behandeling neemt, zendt Landal GreenParks je per e-mail een reserveringsbevestiging inclusief factuur binnen 3 dagen na verrichting van de reservering. Deze dien je direct na ontvangst op juistheid te controleren. Eventuele onjuistheden dienen onmiddellijk medegedeeld te worden aan Landal GreenParks. Neem hiervoor telefonisch contact op met het Contact Center, tel. +32-89 44 91 40.

  • Wanneer moet ik mijn reservering betalen?

    Bij reservering vragen wij je een aanbetaling te doen van 30% van het totaal te betalen bedrag. Voor een campingplaats is dit 50% van het totaal te betalen bedrag.

    Het restant bedrag van het totaal te betalen bedrag dient te zijn ontvangen door Landal GreenParks uiterlijk 8 weken voor de dag van aankomst op het park zoals staat aangegeven in de bevestiging van je reservering.

    Bij reservering binnen 8 weken voor aanvang van jouw verblijf dient je directe het totale bedrag te betalen.

    Voor een overzicht van alle betalingsvoorwaarden verwijzen wij naar onze algemene voorwaarden.

  • Is online betalen veilig?

    Voor Landal GreenParks is veiligheid erg belangrijk. Wij behandelen je gegevens dan ook strikt vertrouwelijk. Wij verzorgen dit voor je door:

    • samenwerking met een betrouwbare partner als Ingenico;
    • gebruik te maken van een beveiligde omgeving voor het reserveringsproces inclusief het betalingsgedeelte;
    • gebruik te maken van een Secure Socket Layer (SSL)* om persoonlijke informatie te beschermen tijdens het versturen van gegevens via Internet. Je kunt dit zien door het verschijnen van een hangslotje rechtsonder in je scherm op het moment dat in je het online betaalgedeelte bent. 
    * SSL is een industrie standaard die wordt ondersteund door webbrowsers van onder andere Microsoft, Firefox (Mozilla), Google, Apple en Opera. Wij gebruiken het om je credit card of andere betaalgegevens, naam, adres en andere persoonlijke informatie volledig versleuteld (encrypted) over internet te verzenden zonder dat een andere persoon achter deze gegevens kan komen.

  • Krijg ik na mijn online betaling een reserveringsbevestiging?

    U ontvangt na het maken van een reservering binnen een uur een reserveringsbevestiging inclusief factuur per e-mail. Wij vragen u deze bevestiging te bewaren als bewijs van uw reservering. 

    Als u vanuit “Mijn reservering” betaald heeft via Bancontact, PayPal of Credit Card, ontvangt u een betalingsbevestiging via e-mail. 
    Als u betaald heeft via een elektronische overboeking, ontvangt u géén betalingsbevestiging. 

    U kunt uw reservering online bekijken via uw reserveringsbevestiging. Ook kunt u uw reservering bekijken in uw account. Log in en voeg direct uw reservering toe.

    In de bijlage van uw reserveringsbevestiging vindt u ook het nachtregistratieformulier. Om het inchecken voor u te versoepelen, verzoeken wij u het formulier thuis te printen, volledig in te vullen en af te geven bij de receptie bij aankomst op het park. 

    Geen bevestiging ontvangen
    Bent u binnen een uur na het maken van de reservering niet in het bezit van een reserveringsbevestiging/factuur, checkt u dan eerst uw postvak ‘ongewenste e-mail’. Is ook hier de reserveringsbevestiging/factuur niet te vinden? Dan dient u direct contact op te nemen met het Contact Center. Maakt u hiervan geen melding, dan kan geen aanspraak meer worden gemaakt op uw reservering. Controleer met de Contact Center medewerker altijd of uw e-mailadres correct is. Het Contact Center is te bereiken op tel. +32-89 44 91 40.

  • Hoe werkt de online betaalmethode Sofort?

    Je maakt een boeking. Bij het betalen van de boeking kun je aangeven dat je met Sofort Banking (Klarna) wilt betalen. Er opent zich dan een online betaalformulier in een beveiligde omgeving.

    Stap 1: "Overschrijven"
    Hier kun je jouw bankgegevens invullen (banknaam, banknummer en je bankcode). Door deze gegevens in te vullen wordt het mogelijk om een connectie te maken met jouw bank. Op het overschrijvingsformulier zullen de volgende gegevens al reeds zichtbaar zijn:
    • Het bedrag;
    • Het rekeningnummer / klantnummer.

    Stap 2: "Legitimatie"
    Je kunt hier jouw online bankgegevens invullen zoals: 
    • Bank login naam (banknummer of klantnummer. Dit hangt af van je bank); 
    • Jouw bank PIN.

    Stap 3: "De overschrijving bevestigen"
    Controleer je overschrijvingsgegevens nogmaals. Om de betaling te bevestigen heb je een geldige TAN code nodig. Deze code wordt verstrekt door je bank. Wanneer je deze invult dan kun je op de knop "bevestiging van de betaling en de aankoop" drukken waarna de betaling zal plaatsvinden. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening afgeschreven en jouw bestelling wordt verwerkt.

    Je kunt direct gebruik maken van Sofort banking, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.

  • Kan ik veilig online betalen met mijn creditcard?

    Er wordt nogal eens gesproken over de onveiligheid van betalen met een creditcard op internet. Onze site slaat de gegevens van je creditcard - nummer, vervaldatum, naam van de kaarthouder - niet op, maar maakt hiervoor gebruik van zeer geavanceerde encryptie (versleutelings)technologieën tijdens verzending. Wij accepteren: 

    • Mastercard
    • Visa 
    Wij zorgen ervoor dat al jouw gegevens veilig verstuurd worden door het gebruik van Secure Socket Layers (SSL), een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet om  gegevens te beschermen. Zodoende zijn alle creditcard- en adresgegevens beveiligd in het boekingssysteem van Landal GreenParks. De gegevens blijven niet op onze site bewaard zodat jouw privacy volledig gewaarborgd is. Bovendien is het zo dat:
    • Landal GreenParks creditcard gegevens niet krijgt maar dat er rechtstreeks met de Creditcardmaatschappij wordt gecommuniceerd;
    • creditcardnummers constant door de Creditcardmaatschappijen gecontroleerd en gecheckt worden met een blacklist.
    • een ongewenste betaling die met je Creditcard gedaan is binnen 30 dagen teruggedraaid kan worden.

  • Krijg ik na mijn online betaling een reserveringsbevestiging?

    U ontvangt na het maken van een reservering binnen een uur een reserveringsbevestiging inclusief factuur per e-mail. Wij vragen u deze bevestiging te bewaren als bewijs van uw reservering. 

    Als u vanuit “Mijn reservering” betaald heeft via Bancontact, PayPal of Credit Card, ontvangt u een betalingsbevestiging via e-mail. 
    Als u betaald heeft via een elektronische overboeking, ontvangt u géén betalingsbevestiging. 

    U kunt uw reservering online bekijken via uw reserveringsbevestiging. Ook kunt u uw reservering bekijken in uw account. Log in en voeg direct uw reservering toe.

    In de bijlage van uw reserveringsbevestiging vindt u ook het nachtregistratieformulier. Om het inchecken voor u te versoepelen, verzoeken wij u het formulier thuis te printen, volledig in te vullen en af te geven bij de receptie bij aankomst op het park. 

    Geen bevestiging ontvangen
    Bent u binnen een uur na het maken van de reservering niet in het bezit van een reserveringsbevestiging/factuur, checkt u dan eerst uw postvak ‘ongewenste e-mail’. Is ook hier de reserveringsbevestiging/factuur niet te vinden? Dan dient u direct contact op te nemen met het Contact Center. Maakt u hiervan geen melding, dan kan geen aanspraak meer worden gemaakt op uw reservering. Controleer met de Contact Center medewerker altijd of uw e-mailadres correct is. Het Contact Center is te bereiken op tel. +32-89 44 91 40.

  • Hoe verloopt de online betaalprocedure tijdens het reserveren?

    Op het moment dat je het boekingsproces hebt doorlopen, krijg je een controlepagina met de boekingsgegevens. Wanneer deze gegevens correct zijn, kun je de reservering vastleggen door op de zogenoemde button te drukken en kom je in het betaalproces. Hier vind je de betaling plaats.

    NB. Je moet dit betaalproces volledig doorlopen hebben om jouw boeking definitief te maken.

  • Hoe kan ik mijn reservering betalen?

    Bij Landal GreenParks kun je op verschillende manieren betalen. Via de link hieronder krijgt u een overzicht van alle betaalmogelijkheden.

  • Wat is iDEAL en hoe werkt het?

    Met iDEAL kun je vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw online aankopen afrekenen. Je kunt direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van jouw eigen bank, waaronder:

    • ABN Amro 
    • Friesland Bank 
    • ING 
    • Rabobank
    • SNS Bank
    • Regio Bank
    • ASN Bank
    • Triodos Bank
    • Van Lanschot Bankiers
    De voordelen van iDEAL
    • iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren
    • iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken
    • Toegang tot internetbankieren van een van de deelnemende banken is voldoende om gebruik te kunnen maken van iDEAL
    • Controle en overzicht op de betaling
    Hoe werkt iDEAL?
    Je maakt online een boeking. Bij het betalen van de boeking kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen. Klik dan op de iDEAL-betaalknop en selecteer jouw bank. Vervolgens wordt je doorgeleid naar jouw eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je wordt door de bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van de betaalrekening afgeschreven en jouw bestelling wordt verwerkt.